Ako trénuje Andrej Bičan alebo tréning celého tela doma aj s peknými výsledkami

Dosiahneš výsledky aj tréningom doma? Odpoveďou ti môže byť aj výsledok moderátora Andreja Bičana.

Počas Korona opatrení zatvorili všetky fitká. Trénovať vo fitnescentre sa preto stalo nemožné. Moji zverenci, vrátane herečky Zuzany Vačkovej ale trénovať chceli. Individuálny šport je predsa povolený. Vznikol tak projekt MobilnéFitko, je to vlastne vybavené fitnescentrum na kolesách, ktoré priveziem vždy tam kde treba. Tréning v takto „vybavenom fitku“ doma sa páčil aj moderátorovi Andejovi Bičanovi. A tak začala naša spolupráca.

Ako tréner sa prioritne venujem 3 mesačnému komplexnému programu zmeny postavy. Tento program realizujem už viac ako 10 rokov – výsledky programu si môžeš prezrieť TU

Cvičenie doma a nástup na program sa zapáčil aj Andrejovi Bičanovi.

Naša tréningová spolupráca sa začala v septembri pričom Andrejove “miery” na prenosnej diagnostike boli nasledovné:

MERANIE
Hmotnosť83,9kg
BMI27,4
Tuk31,40%
Svaly31,00%
RM1754
Viscerálny tuk13
Obvod pása103cm
Úvodné meranie 3mesačného komplexného program zmeny postavy Andreja Bičana.

Na úvodnom stretnutí/tréningu je vždy potrebné dohodnúť si presné podmienky spolupráce, čo s Andrejom nebol žiaden problém. Andrej mal už predchádzajúcu skúsenosť s tréningom v posilňovni a aj s trénerom. Preto sme si “ťapli” hneď na prvýkrát.

Mobilné fitko a tréning doma s Andrejom Bičanom

Pre dotvorenie obrazu čo znamená podmienky spolupráce. Jedná sa o základné odkomunikovanie v podobe počtu dní tréningu, preferované dni, preferované časy, ciele, možnosti, preferencie a podobne.

Ide najmä o to dohodnúť/informovať sa vzájomne o možnostiach a cieľoch celej tréningovej spolupráce.

Začiatky tréningu sa pri komplexnom tréningu doma výrazne nelíšia.

Či sa jedná o tréning v skutočnom fitnescentre alebo doma bez pomôcok. V prípade komplexnej práce resp. tréningu začiatočníkov je úvodné nastavenie v podstate rovnaké. Dokonca aj v prípade, že nejde o extrémny prípad (chorobná obezita/štíhlosť) je v úvode cieľ chudnúť/priberať irelevantný.

Andrejov tréning s MobilnýmFitkom doma vyzeral nasledovne:

Tréning 1Rozcvička
Drep4×10
Kľuk4×10
Predklon s vertikálnou osou3×10
Tlak nad hlavu6kg – 4×10
Horolezec4×10
Príťahy v predkloneth – 4×10
Opačný plank4x30s
Úvodný tréning doma Andreja Bičana.

Tento tréning sa následne vyvíjal. Prvé tréningy slúžia väčšinovo k “spoznaniu” schopností, možností a preferencií trénujúceho.

Tak ako sa dá od Andreja očakávať, na tréningu nikdy nie je nuda. Pridávam aj foto keď demonštruje, že sa mu naozaj (ne)chce cvičiť.

Andrej Bičan alias naozaj sa mi nechce cvičiť.

Prípadne malá demonštrácia (video), že “dnes je ten deň”. Po malom rozptýlení sme ale vždy nabehli na tú správnu tréningovú nôtu.

Odkaz na post na našom Instagrame @pohybsk nájdeš pod touto foto.

https://www.instagram.com/p/CNdKO_JrOlw/?utm_source=ig_web_button_share_sheet

V prípade, že sme sa nevedeli na tréning doladiť Andrej využil na tréning členstvo v POHYBe. Toto členstvo je online video tréning, ktorý pridávam každý deň v týždni pričom sa vždy zameriavam na komplexnú záťaž celého tela s dôrazom na niektorú z najväčších svalových partií (brucho, nohy + zadok, trup + ruky). Viac o členstve v POHYBe sa nedozvieš v samostnom článku TU.

3 mesiace tréningu doma podľa členstva v POHYBe a s MobilnýmFitkom.

Aké boli Andrejove výsledky po 3 mesiacoch? Nasledovné:

MERANIE
Hmotnosť85,1kg
BMI25,9
Tuk25,50%
Svaly35,50%
RM1883
Viscerálny tuk11
Obvod pása100
Výsledky tréningu Andreja Bičana po 3 mesačnej spolupráci.

Zhrnutie: nárast hmotnosti o +1,2kg, úbytok tuku o -4,9%, nárast svalovej hmoty o +4,5%, úbytok viscerálneho tuku -3, úbytok na obvode pása 5cm.

Pôvodným cieľom síce bolo chudnúť, čo sa nám skutočne príliš nepodarilo. Faktom však zostáva, že tréningová snaha a čiastočná úprava jedálničku sa prejavili značnou zmenou výzoru tela. A taktiež výborným kondičným a silovým rozvojom, pretože nárast objemu tréningu. Môžeme to označiť ako zlepšenie v tréningu sa za tri mesiace vyšplhalo celkovo na (54+113+50) spolu 217%.

V tréningu došlo k obmene a úvodné tréningy sú veľmi “jemné”. Výsledkom však je výborný tréningový posun, ktorý sa odrazil aj na Andrejovom tele.

Okrem zlepšenia proporcií tela si Andrej veľmi pochvaľuje aj (ne)bolestivý chrbát a kolená, s ktorými mal dlhodobo problémy.

V tréningu pokračujeme. Sem tam môžeš vidieť niečo z nášho cvičenia na našom Instagrame a Facebooku.

Odporúčané produkty z nášho e-shopu