Členstvo v POHYBe. Každý deň v týždni nový video tréning z pohodlia obývačky

Trénuj doma. Denne a efektívne - členstvo v POHYBe ti prináša denne nový tréning.

V rámci členstva v POHYBe máš denne (od 15.1.21) nový tréning, na ktorý nepotrebuješ žiadne resp. žiadne špeciálne vybavenie. Na cvičenie budeš používať svoje telo, miesto a sem tam bežné vybavenie domácnosti.

Trénujeme najmä silovo, tz. posilňovanie, max. 4 hodiny týždenne s maximálnou efektivitou na tvoj výkon a tvarovanie postavy.

Garantujem ti efektivitu tejto služby vrátením peňazí počas celého trvania tvojho členstva.

Čo to znamená trénovať silovo a prečo trénujeme prioritne silovo.

Znamená to posilňovať. Veľmi stručne ti vysvetlím prečo sa zameriavam najmä na silový tréning.

Trénovaniu sa venujem približne od roku 2000, ako tréner od roku 2005. Za tento čas som zozbieral množstvo informácií o tom ako efektívne tvarovať postavu a zvyšovať výkon.

Absolútnym základom je silové (odporové) cvičenie.

Internet je plný tréningov a tréningových videí, ktoré ťa prevedú jednotlivými cvičeniami napr. aj v pohodlí vlastného domu.

Výkon a tvoje fyzické dispozície však závisia na sile, ktorou disponuješ. Presnejšie je to konkrétne výkon, ktorý podávaš.

Väčšina týchto bežne dostupných tréningov sa však zameriava najmä kondičné cvičenie, ktoré samo o sebe nemá prioritne silový charakter.

Dôvodov je množstvo a myslím, že nie je potrebné ich všetky uvádzať. Uvediem ti iba jeden, ten základný.

Silové cvičenie je práve z dôvodu potreby sily (odporu) stimulantom práce svalov. Stimul vo forme svalovej práce je absolútnym piliérom zlepšenia výkonu i proporcií tela. Tento piliér je základom tréningu či už je tvojim cieľom maximálizácia svalových prírastkov alebo maximálna redukcia telesného tuku. To je aj dôvod prečo športovci všetkých odvetví posilňujú. Ale len hŕstka beháva, bicykluje (trénuje kondične).

Tento (silový) stimul je ako prvá zápalka ohniska. Je jedno či chceš zapáliť iba zápalku alebo veľkú vatru. Začneš zapálením zápalky. Ak budeš trénovať silovo správne, nič iné (náročnejšie) ako toto nepotrebuješ. A tiež, ak chceš oheň, nemusíš nosiť celú vatru. Máš predsa zápalky.

Tréning posilňovania Zámocký park Pezinok, leto 2020.

Teória aj prax hovoria v prospech silového tréningu.

Už niekoľko rokov sa ako tréner venujem prioritne komplexnému programu zmeny postavy. Výsledky týchto programov nájdeš TU.

Počas úvodných rokov vlastného cvičenia som prešiel rôznymi štádiami chcenia skvelej postavy. Prvotne som chcel byť kulturista. Potom nasledovalo niekoľko ďalších (obdobných) cieľov. Už niekoľko rokov ale necvičím prioritne pre “chcenie” skvelej postavy

Cvičím preto, že ma to neskutočne baví a robí to môj deň (život) lepším, nadštandardné fyzické proporcie k tomu dostávam ako bonus. Tak isto to môžeš robiť aj ty.

Chyby, ktorých som sa dopúšťal mi spôsobili zranenie pre, ktoré som musel prestať cvičiť.  Ak ťa zaujíma celý príbeh nájdeš ho TU.

“Tréningové” chyby boli v zásade 2:

1.Cvičil som najmä kondične.

2.Cvičil som veľmi veľa. 

(obe chyby rozoberiem v texte nižšie)

Tieto (moje) chyby však robí veľmi veľa ľudí, ktorý chcú zmeniť svoju postavu. Namiesto toho, aby trénovali systematicky a správne. Trénujú všetko (spravidla kondične) a veľmi veľa (6 a viac hodín týždenne).

Tréningy, ktoré poskytuje (od 15.1.21) Členstvo v POHYBe ťa týchto chýb úplne vystrihajú.

1.Tréningy v členstve sú zamerané najmä silovo.

Na silové cvičenie nepotrebuješ ťažkú činku ani žiadne ďalšie náradie. Potrebuješ vedieť pracovať so svojim telom a tiež komplexne zaťažovať (stimulovať) tie najväčšie svalové štruktúry tela.

Využiješ veľmi jednoduchú tréningovú “matematiku”, ktorá v tvojom tele funguje:

Najväčšie svalové štruktúry tela (+) majú najväčšiu kalorickú potrebu a (=) poskytujú najväčšiu svalovú stimuláciu.

Kondičné cvičenie sa zakladá najmä na dynamických pohyboch (= zaťaženie srdca) kedy nie je prioritou stimulácia svalov ale zjednodušene uvedené zvýšená tepová frekvencia a s ńou spojená vyššia teplota tela, zadýchanie a podobne.

Obdobný účinok môže mať (má) silové cvičenie ale mechanizmus účinku je odlišný.

Ďalšou veľmi veľkou a nespornou výhodou silového cvičenia oproti cvičeniu kondičnému je, že kondičné cvičenie odpadá v prípade akýchkoľvek problémov čo sa týka nedostatku kondície alebo zdravotných komplikácií.

Členstvo v POHYBe - tréning a tvarovanie postavy doma online vidoe cvičenie
Tréning posilňovania bez pomôcok. Zámocký Park, Pezinok, leto 2020

Napr. s boľavým kolenom alebo chrbátom dynamické (skákacie) cvičenia realizovať veľmi pravdepodobne nebudeš (je to veľmi riskantné, pretože hrozí ďalšie zranenie). Silové cvičenie je pri kontrolovanom vedení vyžadované.

2.Tréningy v členstve sú krátke a intenzívne.

Trénovať veľa je veľmi deštruktívne. Aj čo sa týka proporcií tela, aj čo sa týka života (najmä toho osobného). Veľa tréningu má za následok veľkú potrebu regenerácie, veľkú potrebu kalórií (inak neprebehne regenerácia) a veľa spotrebovaného času (tréning trvá dlho a zvyšuje aj potrebu spánku). 

Spravidla k veľkému objemu tréningu v bežnom živote neprislúcha žiadna ďalšia potreba z uvedených.

V členstve trénujeme maximálne 4 hodiny týždenne. Presnejšie 5 tréningov v týždni cca 40 minút + Sobotný (bonusový) tréning je vždy navyše. Spravidla vo forme budovania zručností, zlepšenia funkčnosti tela, zlepšenie regenerácie a podobne v trvaní 20-30 minút.

Sumárom sa jedná o cca 200-210 minút (3,5h) tréningu počas celého týždňa. 

Garantujem ti, že nič viac na tvoju zmenu, tela aj výkonu, nepotrebuješ.

Garantujem ti to dokonca tak, že ak kedykoľvek počas členstva napíšeš, že trénuješ podľa uvedeného a tvoje telo ani výkon sa nemení. Vrátim ti peniaze.

Chceš sa cítiť fantasticky? Chceš mať zo seba skvelý pocit? Chceš trénovať tak, aby sa tvoja postava formovala? Tam kde majú byť svaly, aby boli svaly, a tam kde nemá byť tuk, aby tuk nebol?

Staň sa členom POHYBu a trénuj so mnou. Jednoducho, doma alebo hocikde chceš, v kľude, v pohode a najmä, s výsledkami.

Tréningy posilňovania boli v lete 2020 v spolupráci s mestom Pezinok realizované v Zámockom Parku kde boli vyhotované aj fotografie z tohto článku.

Členstvo v POHYBe si môžeš kúpiť v našom eShope TU.

Ak máš otázky, neváhaj sa pýtať. Rád ich zodpoviem. Na kontakt prosím použi tento formulár.

Foto: archív pohyb.sk

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner
AHOJ. Srdečne ťa vítam na mojej stránke. Som profesionálny osobný tréner, otec dvoch detí, dvoch tréningových kníh a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať, že skvelé telo môže mať každý. A to s radosťou, dobrým pocitom zo seba samého a zábavne. Rád ťa prevediem procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Preto dosiahneš výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície efektívne a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu