Čo sú základné tipy ako nepribrať počas karantény?

Naša spoločnosť zažíva časy, aké si nikto z nás nepamätá. Keďže opatrenia sa neustále menia ako na bežiacom páse, museli sme im všetci prispôsobiť aj formu, akou si budeme udržiavať svoju telesnú kondíciu.

 

Ako udržať formu aj v čase obmedzeného pohybu, či domácej karantény a nepribrať zbytočný tuk?

 

V tomto článku si zhrnieme základné pravidlá, ktorými si vieš aj ty dopomôcť k tomu, aby sa tvoje telo nezaobalilo do tukových vankúšov ako zvieratkám pri zimnom spánku. Pretože aktívny treba byť, či je vonku horúci letný deň, alebo mrazivé teploty pod nulou.

 

O čom sa v tomto článku dočítaš?

  1. HOME OFFICE
  2. DODRŽUJ SYSTEMATICKOSŤ
  3. ČO SO SAMOTNOU STRAVOU?
  4. NEZABUDNI NA POHYB

HOME OFFICE

Jedna z hlavných príčin toho, prečo sa môžeš prejedať, je pravdepodobne to, že zrazu namiesto tvojho bežného pracoviska sedíš doma. Home office z hľadiska odpracovanej roboty môže byť efektívnejším. Zároveň je tu však neustále lákadlo vždy dostupného jedla.

Má to však pomerne jednoduché riešenie. Aj keď máš neustále po ruke chladničku, je len na tebe, čím ju budeš plniť. Čo si nekúpiš, to nemôžeš zjesť. Takže celý ten proces zodpovedného stravovania začína už v obchode. Dobre si zváž čo je pre teba vhodná strava, pokojne aj na základe nasledujúcich odporúčaní.

ZDROJ: Pixabay / Free-Photos

DODRŽUJ SYSTEMATICKOSŤ

Veľmi ľahko je možné vybočiť z cesty zdravého životného štýlu, keď tvoje dni stratia systém. Najskôr sa neprimerane vyhladuješ v dôsledku množstva povinností a potom do seba doslova nahádžeš jedno jedlo cez druhé, často samozrejme aj to nezdravé.

Práve preto by aj pre teba mohlo byť kľúčom rozplánovať si svoj jedálniček vopred. Aspoň orientačne budeš vedieť, kedy ťa čaká pravidelná porcia jedla a vieš si zároveň v rámci plánovania aj určiť, čo vlastne zješ.

Samozrejme treba myslieť na to, že zbytočne sa budeš sústrediť na takýto systém v tvojom jedálničku, ak všetky tie poctivé jedlá prestriedaš cukríkmi, keksíkom, či priveľkým množstvom sladenej kávy a čaju. Bez sladkého sa samozrejme nedá byť stále a z dlhodobého hľadiska. Ak však aj v tom ponecháš správnu mieru, nebude to znamenať žiadny problém.

Jedna ranná káva alebo čaj s medom ti práve dopomôžu začať deň lepšie, nielen po fyzickej ale aj psychickej stránke. Dodržaním celkového systému si zároveň znížiš úroveň stresu, ktorý ti v tvojej nedobrovoľnej hladovke pravdepodobne môže zaklopať na dvere.

A ak sa ti v krajnom prípade naozaj nepodarí ten režim dodržať a budeš musieť siahnuť po rýchlom doplnení energie… ovocie je v tomto prípade skvelou a hlavne zdravou alternatívou, ktorou rozhodne nič nepokazíš.

ZDROJ: Pixabay / Sponchia

ČO SO SAMOTNOU STRAVOU?

Základom všetkého je pitný režim. A to naozaj zodpovedný. Podľa štúdií by mal dospelý človek priemerne počas jedného dňa vypiť 20 až 40 mililitrov tekutín na 1kg svojej vlastnej telesnej hmotnosti. To sa pri váhe 70kg vo výsledku pohybuje medzi 1,4 až 2,8 litra tekutín denne.

Ak tie tekutiny však v tvojom podaní budú sladené, pokrok neočakávaj. Vo všeobecnosti sa za do správneho pitného režimu radí hlavne čistá voda. Nič však nepokazíš ani kávou bez cukru, či nesladeným čajom.

V rámci prevencie naberania tuku v oblasti stravy nie je nič lepšie, ako sa pri hlavných jedlách zasýtiť zeleninou. V jej prípade je množstvo skutočne čisto na tebe, keďže obsahuje množstvo prospešných látok a jej kalorické hodnoty sú veľmi nízke.

Napríklad často démonizovanej múky sa báť nemusíš. Samozrejme, opäť s rozumom. Dva krajce celozrnného chleba k rannej praženici padnú naozaj vhod a žiadny prebytočný tuk z nich očakávať nemusíš. Netreba sa báť ani prílohy k hlavným jedlám, záleží však na jej podobe. Varené zemiaky totiž majú úplne inú kalorickú hodnotu pre tvoje telo, ako hranolky plávajúce v oleji.

ZDROJ: Pixabay / mirasidia

NEZABUDNI NA POHYB

Tak ako pri všetkom… nezabúdaj na POHYB. Nielenže ním pomôžeš k tomu, aby tvoje telo pracovalo lepšie a efektívnejšie vo viacerých smeroch, ale zároveň ním odreaguješ aj vlastnú hlavu, čo v konečnom dôsledku pomôže ku psychickému kľudu. Nehovoriac o bonuse spálených kalórií v dôsledku fyzickej aktivity.

Tá môže byť naozaj rôzna. Či už sa rozhodneš dať si domáci workout… jógu, pilates, beh či iný druh kardia… každá forma cvičenia je prospešná a jediný zlý tréning je len ten, ktorý nebol.

Ak však v tomto smere patríš medzi začiatočníkov, rozhodne ti odporúčam zvážiť kúpu tréningových manuálov v podobe dvoch veľmi detailných knižiek:  Začni cvičiť s POHYBom for Men a Začni cvičiť s POHYBom for Women.

V prípade akýchkoľvek otázok, má neváhaj kontaktovať. Urobiť to môžeš aj na sociálnych sieťach POHYB-u, na Instagrame a Facebooku.

Autor článku
Redakcia - tím POHYB
Redakcia - tím POHYB
Redakcia - tím POHYB
Redakciu tímu POHYB tvoria osobní a športoví tréneri, nadšenci športu a životného štýlu i športoví redaktori. Aj ty patríš k takýmto športovým nadšencom? Chceš byť v našom tíme? Preukáž odbornosť a radi ťa uvítame. Neváhaj nás kontaktovať.

Odporúčané produkty z nášho e-shopu