Zajtra začnem behať!

Nezačnite zajtra, začnite už dnes...

Tiež už k vám dorazil bežecký „boom“? Už vám tiež začína v hlave vŕtať: “Čo tí ľudia na tom behaní vidia, že ich behá čím ďalej tým viac, že ich behá toľko, že už v mojom obľúbenom parku skoro neminie minúta, aby niekto okolo mňa neprebehol?” Už si začínate pripadať nezvyčajne? Tak to je najlepší čas na to, začať tiež behať.

Veľká väčšina ľudí, ktorí sa rozhodnú behať, zmeniť svoj ​​životný štýl, začať pracovať na svojej fyzickej kondícii, na svojom zdraví, robí jednu veľkú začiatočnícku chybu – precenia svoje sily, svoje schopnosti.

            Je úplne ľahostajné, či si ako nástroj svojho fyzického “týrania” zvolia beh, bicykel, plávanie, zdvíhanie železa alebo kolektívny šport.

V pamäti majú zafixovaný svoj ​​posledný výkon, napr. ako v škole bežali svojich prvých a posledných 1500 metrov v živote. Pamätajú si tú šialenú rýchlosť, ktorou vyrazili do prvého okruhu. To, ako v tých ostatných pomaly umierali, si už radšej nevybavujú, alebo ich vymazali zo svojej pamäte.

zacnite behat zacnem zajtra behavat behanie od dnes pohyb.sk

            Takže človek, ktorý sa rozhodne, že tiež začne behať, sa jednoducho druhý deň zoberie, oblečie, obuje a vyrazí na svoj ​​prvý beh.

Vyrazí, nie vybehne, ale skutočne vyrazí, ako vtedy, keď bežal tých svojich posledných 1500 metrov v živote. Dopadne to ako vtedy. Teda skôr horšie, pretože jeho organizmus už stratil za tých niekoľko rokov veľa zo svojej adaptability na výkon. Dopadne to tak, že odbehne niekoľko stoviek metrov, potom sa zastaví, pomaličky sa vráti domov. Natiahne sa a zostane pár dní ležať, pretože v tele cíti každý sval, pália ho priedušky a pľúca, no jenoducho – poznáte to! – :).

Po týždni, kedy svalová horúčka zmizne, laktáty sú vstrebané a odplavené, urobí pokus číslo dva.

Dopadne to rovnako. Po ďalšom týždni dá pokus číslo tri a opäť je to rovnaké. Niet divu, že si povie, že to predsa vedel, že ten beh nie je pre ľudí, že už je na to príliš starý … Stačilo ale celkom málo a beh sa mohol stať jeho nepostrádateľným priateľom. Stačilo k tomu všetkému pristúpiť rozumne a uvedomiť si, že:

  • jeho telo znesie len malú záťaž, takže mu je treba naordinovať len to, na čo má;
  • záťaž sa má zvyšovať postupne, čo týždeň, to napríklad dve minúty behu a dve minúty chôdze;
  • nesmie zabudnúť na aktívnu regeneráciu – únava sa z tela odplaví rýchlejšie, keď v tele prúdi krv a kyslík;
  • treba dostatočne piť.
beh behanie od zajtra kedy behavat pohyb.sk

od zajtra zacnem behat

Začnite preto len s krátkou vzdialenosťou a vo veľmi voľnom tempe. Jednoducho povedané len si stanovte čas a to napríklad takto:

5 minút voľnej chôdze – 2 minúty rýchlej chôdze – 1 minúta voľného behu – 2 minúty rýchlej chôdze – 1 minúta voľného behu – 2 minúty rýchlej chôdze – 1 minúta voľného behu – 2 minúty rýchlej chôdze – 1 minúta voľného behu – 2 minúty rýchlej chôdze – 1 minúta voľného behu – 2 minúty rýchlej chôdze – 1 minúta voľného behu – 5 minút voľnej chôdze

Zdroj:Behame.sk

Foto: goodfon.com

Odporúčané produkty z nášho e-shopu