Začni l-karnitínom, silnejšie spaľovače tuku použi až neskôr

Máte záujem užívať spaľovač tuku ale neviete si vybrať?

Napriek štúdiu poučiek a rôznym radám, ktoré dostávaš… váhaš aký spaľovač si kúpiš? Ktorý bude pre teba najlepší ako úplne prvý? L-Karnitín v úvode úplne postačuje. V nasledujúcich riadkoch nájdeš odpoveď.

Začni l-karnitínom

Úplne prvú skúsenosť by si mal/a mať s l-karnitínom. L-karnitín je akýmsi základom spaľovačov tuku. Považuje sa za najstarší spaľovač tuku vôbec, a dodnes tvorí aj veľké množstvo zloženia väčšiny viaczložkových spaľovačov.

Výskumy ukázali, že l-karnitín je látka podobná aminokyseline, ktorá sa pri nadbytku v ľudskom tele chová ako vitamín (niekedy považovaný za vitamín BT).

Mechanizmus účinku karnitínu je v zlepšenom transporte tukov do buniek, kde slúžia ako palivo svalov. Tým vzniká viac spálených kalórií z prijatého tuku a tukových zásob.

L-karnitín je prirodzene sa vyskytujúcou látkou, ktorá sa nachádza v potravinách (napr. mäso, mlieko, huby, ovocie, zelenina) i v ľudskom tele (cca 20-25g).

l carnitine zakladny spalovac tuku pohyb.sk

Bežne je dostupný v rôznych formách: tablety, kapsule, šumivé tablety, tekuté (aj koncentráty=sirupy).

Ako najvhodnejšie považujem tekuté koncentráty, ktoré môžeš využívať  aj ako tréningové pitie. Tekutina je telu najľahšie spracovateľná a tým aj využiteľná. Čo sa týka prenosu je ľahšie prepravovať tablety alebo kapsule.

Dávky l-karnitínu by sa mali pohybovať individuálne v množstve 500-1000mg v dávke. Literatúra uvádza maximálne využitie 3000mg l-karnitínu denne, preto je zbytočné prekračovať túto dávku za deň.

Optimálne dávkujte l-karnitín ráno, pred tréningom (cca 30-60min) a po tréningu.

Niektorý ľudia môžu mať problémy po večerných dávkach l-karnitínu zaspať. Aj keď nespavosť nie je častá môže sa vyskytnúť. Ak je potrebné pokračuj viaczložkovým spaľovačom, ktorý bude spravidla kombináciou l-karnitínu a ďalších látok.

Ak máš pocit, že l-karnitín je pre teba spaľovač tuku slabého kalibru alebo chceš viac zaobstaraj si viaczložkový spaľovač tuku.

O viaczložkových spaľovačoch tuku sa dozvieš v článku – Uvádzame GPS ako vybrať najúčinnejší spaľovač tuku.

Ak je ti stále málo kombinuj karnitín s viaczložkovým spaľovačom. Je to bežne využívaná kombinácia, nakoľko vo viaczložkových spaľovačoch je obsah karnitínu minimálny.

V tréningovej praxi sa užívajú rôzne kombinácie l-karnitínu a viaczložkových spaľovačov.

Môžeš využiť aj prírodné spaľovače tuku, ktoré nemusíš kupovať v športovom obchode alebo obchode s doplnkami výživy. Káva, zelený čaj, citrusové ovocie alebo feferónky sú výbornými spaľovačmi.

Pozn. Najlepším spaľovačom tuku je vždy tvoja aktívna svalová hmota =  svaly. A tie môžeš vybudovať aj doma veľmi krátkym tréningom. Program P13 je minimalistický tréningový systém prinášajúci maximálne výsledky. Viac o Program P13 sa dozvieš v našom eShope.

Ak máš záujem si kúpiť karnitín alebo iný spaľovač môžeš tak urobiť u nášho partnera MyProtein a využiť našu klubovú zľavu 42% na celý nákup. V nákupe použi kupón CLNPHB. Nakupuj cez tento link MyProtein.

foto: goodfon.com

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu