Začni cvičiť a to ostatné príde samé…

Aj dlhoročný cvičenci môžu byť stále na začiatku skutočného trénovania, dôvodom môžu byť druhoradé otázky.

Ruku na srdce a úprimne. Kto z nás si veci nekomplikuje? Od roku 1999 sa venujem tréningu a ako osobný tréner aj človek sa s tým tiež stretávam. Hľadáme množstvo dôvodov, odpovedí na otázky ešte predtým, ako vôbec niečo skúsime. Chceme mať istotu, že to, čo budeme robiť – budeme robiť správne.

Neuvedomujeme si, že si tým vlastne „pridávame“. Človek je v tomto veľmi zvláštny tvor. Všetko chce mať jednoduché a pritom strávi množstvo času, aby si veci skomplikoval.

V celom živote, i v cvičení je to tak.

  • Aký proteín je ten najlepší?
  • Aký tréning na chudnutie je ten najlepší?
  • Aký cvik na biceps je ten najlepší? A podobne.

To sú ale v tvorbe tvojho tréningového procesu, tréningového plánu alebo ak tomu dáme jednotný názov, tréningového snaženia, tie menej dôležité otázky.

Ak by sme veci chceli urobiť jednoducho, tak podľa nášho cieľa pôjdeme cvičiť a budeme sa stravovať podľa jednoduchej rovnice (príjem/výdaj).

Ak chápeme, že cvičenie nie je jednodňová záležitosť máme pred sebou dostatok času veci (tréning, stravu, lifestyle, regeneráciu) upravovať podľa svojich možností. Tréningové snaženie by ti však nemalo život komplikovať.

„A takto by to malo byť. Nie nasilu, nie zložito.“

zacnite cvicit trenovat pohyb.sk

Obraz dnešného tréningového snaženia/úpravy postavy je:

  • Idem cvičiť, čo mám cvičiť?
  • Čo bude najlepšie keď budem cvičiť?
  • Akú obuv je najlepšie mať na tréning?
  • Aká je vhodná záťaž?
  • Začnem strojmi a potom neskôr pôjdem na činky, je to tak správne?
  • Aký proteín si mám dať po tréningu?
  • Koľko od tréningu a proteínu sa mám najesť?
  • Čo mám vtedy jesť a kedy následne najbližšie? …

Aké sú tie správne otázky v premene postavy?

Ak sa budeš chcieť pýtať, tvoje otázky budú pokračovať do nekonečna. Byť zvedavý nie je samozrejme nič zlé, my ľudia sme zvedavé tvory, máme to v sebe. Nezaoberaj sa však mnohými otázkami hneď na začiatku. Aj v Programe P13 (minimalistický tréningový systém prinášajúci maximálne výsledky) je v úvode tréningového nastavenia minimum informácií. Tie získavaš až v ďalšej časti ak vôbec chceš.

Je lepšie “trošku” konať/trénovať a otázky hľadať v priebehu tvojho tréningového snaženia. Ak budeš najprv hľadať odpovede na všetky otázky, nezačneš cvičiť ani ak by si mal k dispozícií 10 životov. Informácií je priveľa a každý deň ich pribúda nespočetné množstvo. Vydaj sa na tréningovú “cestu” a všetko čo potrebuje zozbieraš “po ceste”.

Čo je cieľom tohto článku?

Začni cvičiť čo najskôr!

Nech si akýkoľvek začiatočník v akomkoľvek stave, proste ak naozaj chceš tak začni. Snaž sa s rozumom. Všetky ostatné otázky, ktoré ťa budú zaujímať môžeš riešiť v priebehu a dokonca efektívnejšie.

Efektívnejšie z toho dôvodu, že teoretická rovina je veľmi malou základňou tréningu bez patričnej praxe.

Každú informáciu, ktorá je podľa teba v poriadku otestuj v rámci svojich možností. Len ty dokážeš najlepšie identifikovať čo je pre teba najlepšie a najvhodnejšie.

Takže ak si teóriu budeš skúšať v praxi po čase nadobudneš svoj balíček vedomostí (o sebe) a mnoho z otázok, ktoré sa ti vynárajú budeš ovládať.

Ak požaduješ kompletný tréningový návod, vydal som na túto tému 2 knihy. Nájdeš ich v každom dobrom kníhkupectve alebo v našom eShope.

Začni cvičiť s POHYBom for Men – tréningový plán s konkrétnymi krokmi od A do Z pre mužov.

Začni cvičiť s POHYBom for Women – tréningový plán s konkrétnymi krokmi od A do Z pre ženy.

Ak ti viac vyhovujú smart riešenia môžeš vyťažiť zo svojho tréningu maximum aj doma. Program P13 je minimalistický tréningový systém prinášajúci maximálne výsledky. Stiahneš si ho do mobilu alebo kamkoľvek budeš chcieť. Bude tak stále po ruke a efektívny tréning tak budeš mať stále na dosah. Zaujíma ťa viac? Kompletné informácie nájdeš v tomto linku o Programe P13.

Foto nižšie je porovnanie podľa Programu P13 za 75 dní.

Program P13 minimalisticky tréningový systém prinášajúci maximálne výsledky

V prípade, že máš otázky, neváhaj ma kontaktovať.

Foto: Goodfon.su

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu