Za 6 mesiacov od veľkého brucha k úzkemu pásu a veľkým ramenám

6 mesiacov s osobným trénerom, ktoré „vyrobili“ Slavovi nové telo

Koľko času je potrebné pre zmenu tela? Stačí týždeň? Mesiac? Alebo rok? Ako dlho je potrebné trénovať, kým sa dostavia prvé výsledky? Čo to všetko vlastne obnáša? Stojí to vôbec za tú námahu?

Isto poznáte z reklám: „Iba 10minút denne a za mesiac dosiahnete svalnatú atletickú postavu“, „Za týždeň schudnete 5kg čistého tuku“ alebo „Za 1 mesiac nárast 10kg čistej svalovej hmoty“. Bohužiaľ je stále množstvo ľudí, ktorí týmto nezmyslom veria.

So Slavom sme spolu trénovali 6 mesiacov. Už ho možno poznáte z prvého dielu 3-mesačná premena: z Pupkáča ATLÉT.

Za toto obdobie sme absolvovali 112 tréningov (tréningových hodín). Čo nám to prinieslo? Môže byť odpoveďou kompletná zmena osoby i osobnosti?!

Za prvé 3 mesiace spoločných tréningov boli naše výsledky nasledovné:

1 deň90 deň
Telesná hmotnosť95,0 kg90,4 kg
Obvod pásu105cm95cm
Počet zhybov08
Počet kľukov104 na ľavej ruke / 4 na pravej ruke
Počet drepov10do sedu 3 na ľavej nohe / do sedu 4 na pravej nohe
Strečingový cvik položenie dlaní pred chodidlá– 25cm do položenia rúk na zem– 8cm do položenia rúk na zem
Hodnota tuku podľa prístroja Tanita27,7%21,1%
Hmotnosť svalov podľa prístroja Tanita68,7kg71,3kg
Hmotnosť tuku podľa prístroja Tanita26,3kg19,1kg

Za 6 mesiacov táto tabuľka vyzerala nasledovne:

1 deň180 deň
Telesná hmotnosť95,0 kg91,4 kg
Obvod pásu105cm93cm
Počet zhybov01 na ľavej ruke / 1 na pravej ruke
Počet kľukov105 na ľavej ruke / 5 na pravej ruke
Počet drepov101 na ľavej nohe / 1 na pravej nohe
Strečingový cvik položenie dlaní pred chodidlá– 25cm do položenia rúk na zem– 5cm do položenia rúk na zem
Hodnota tuku podľa prístroja Tanita27,7%19,4%
Hmotnosť svalov podľa prístroja Tanita68,7kg73,7kg
Hmotnosť tuku podľa prístroja Tanita26,3kg17,7kg

Celkový rozdiel za 6 mesiacov je:

slavo 6mes profesionalny osobny trener pohyb.sk

Úbytok na tuku: 8,3%

Úbytok na tuku v kg: 8,6kg

Prírastok svalovej hmoty: 5,0 kg

Celkový rozdiel na hmotnosti (svaly + tuk): 13,6kg

Celkový skutočný rozdiel v telesnej hmotnosti:  – 3,6kg

Zmenšenie obvodu pásu: – 12cm
slavo 6mes back profesionalny osobny trener pohyb.sk

Čísla sú fajn. Čo je však dôležitejšie ako tieto čísla? Že v skutočnosti sme dosiahli oveľa viac.

  • Kľudný, hlboký, celonočný spánok,
  • odstránenie chronickej únavy,
  • zlepšenie nálady,
  • odstránenie permanentných žalúdočných nevoľností a ten pocit, že sa človek vnútorne cíti DOBRE!

Toto možno nie je vidieť, ale  (možno bohužiaľ, možno našťastie) je to oveľa hodnotnejší faktor vášho života ako niekoľko centimetrový rozdiel na obvode pása alebo bicepsu.

Slavo schudol z obvodu pásu „iba“ 12 centimetrov a na hmotnosti „iba“ 3,6kg. Dokonca za posledné 3 mesiace o 1kg jeho hmotnosť narástla.

Nakoľko našim cieľom bolo fyzicky nielen schudnúť ale hlavne vybudovať výkonnú atletickú postavu, snaženie nebolo zamerané len na znižovanie hmotnosti.

Práve znižovanie telesnej hmotnosti za každú cenu je najväčšou chybou pri chudnutí.

Nárast svalov (ak sa rozhodnete chudnúť posilňovaním) je správna voľba. Svaly sú síce ťažšie ako tuk avšak sú rozmerovo menšie a najmä metabolicky aktívne. To znamená, že vybudovaním svalov spaľujete viac tuku, napriek tomu, že vaša telesná hmotnosť môže vzrásť.

Zameraním sa na budovanie svalov a zlepšovanie kondície vo väčšine prípadov môžete lepšie a zdravšie schudnúť, napriek tomu, že vaša telesná hmotnosť môže vzrásť.

Ako veľmi sme zlepšili výkon a kondíciu? So Slavom sme sa rozhodli pre malý experiment. Jeho mladší bratia sú príslušníci ozbrojených zložiek a často bedákajú, že musia absolvovať náročné fyzické previerky. Slavo sa preto rozhodol absolvovať takéto „fiktívne“ previerky spolu s nimi.

Pokračovanie nájdete v článku – Z úplnej nečinnosti k absolvovaniu fyzických previerok ozbrojených zložiek na výbornú

Máte aj vy záujem o individuálny tréningový a stravovací plán? Možnosť objednať plán individuálne vypracovaný pre vaše potreby nájdete v sekcií tohto webu: Plány na mieru.

Preskúmaj ešte viac užitočných článkov na našom webe pohyb.sk Podobné články nájdeš hneď dole, stačí scrolovať ďalej.

Foto: archív Pohyb.sk

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu