Vyvážená komplexná diéta: Seriál schudnite s POHYBom 14/21

Komplexné rozloženie prijatých živín je stále najlepšou voľbou na chudnutie.

Komplexne rozložený príjem živín nastavený podľa požiadaviek individuálne v približnom pomere 10-30% tukov, 40-80% sacharidov a 10-30% bielkovín (vzorec) je stále z dlhodobého hľadiska voľbou istoty pre vašu postavu, výkon i zdravie.

Makroživiny zastúpené v optimálnych pomeroch (určené vzorcom) sú preukázateľne najlepším spôsobom ako udržať či zlepšiť svoje zdravie i telesné proporcie. Štúdie a vedecké poznatky potvrdzujú potrebu všetkých makroživín v strave v súčasnosti i z historického hľadiska.

Naša strava má obsahovať značnú časť rastlinnej stravy, svedčí o tom náš tráviaci trakt a zuby (ústna dutina) uspôsobené na prežúvanie a trávenie rastlinnej stravy. Už len tento samotný fakt popiera myšlienku paleo stravovania.

Vyváženou komplexnou stravou je možné dlhodobo žiť aktívny život bez chorôb a zdravotných komplikácií spôsobených inými formami výživy.

Komplexné zastúpenie potravy resp. nevylučovanie žiadneho druhu potravy alebo druhu živín prináša len minimum komplikácií a maximum benefitov.

Pri tomto spôsobe je asi najdôležitejšie strážiť množstvo nakoľko aj prebytok alebo nedostatok kvalitnej a dobrej stravy spôsobuje komplikácie.

Stanovisko trénera:

Z môjho pohľadu ide o najlepšie a najdlhodobejšie realizovateľný spôsob stravovania pre väčšinu vašich cieľov. Je rovnako vhodný pre mužov aj ženy, dlhodobé i krátkodobé ciele, nárast svalovej hmoty i chudnutie.

Po diskusií o možnostiach sa vyváženej komplexnej strave priklonilo 71 mužov a 10 žien vo veku 22 – 71 rokov. Niektorí striedavo dodržiavali aj iné spôsoby stravovania.

Iba jedna žena sa dlhodobo a doposiaľ natrvalo priklonila vegetariánstvu ako najvyhovujúcejšiemu spôsobu stravovania i života.

Nájsť vzájomný pomer živín, ktorý je vyhovujúci aj  pre človeka, aj požiadavke dostačujúceho zasýtenia, aj pre dlhodobé udržanie a samozrejme smerujúce k vášmu cieľu je niekedy náročné.

Najdlhšie sme túto „cestu“ hľadali s dvoma mužmi po dobu 8 mesiacov. Po tejto dobe sme spoločne vedeli +/- identifikovať spôsob rozloženia živín a kalorickú potrebu pre nárast svalov alebo spaľovanie tuku.

Ak ťa zaujímajú podobné informácie o možnostiach stravovania v čase redukcie tuku klikni na obrázok nižšie pre stiahnutie celého dielu eBooku, ktorý sa zaoberá “diétami” a názormi reálnych ľudí na výsledky týchto diét.

Diéty a stravovacie plány na chudnutie - Schdnite s POHYBom

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu