Výskum: Väčší nárast svalov a lepšie tréningové výsledky 3/3

Periodizácia tréningu robí skutočne veľké rozdiely tréningových výsledkov

Brazílsky vedci pod vedením de Lima skúmali periodicky vykonávaný silový (silovo-vytrvalostný) tréning, ktorého výsledkom mala byť zlepšená svalová vytrvalosť a zníženie telesného tuku (vo forme lepšej definície svalov).

Skúmané tréningové jednotky sa líšili v počte sérií a opakovaní podľa týždňov. Začiatkom testované subjekty vykonávali vyššie počty opakovaní s menšou záťažou, pričom pribúdajúcim časom sa tréningová záťaž zvyšovala a opakovania redukovali. Podmienkou sledovaného tréningu bola pravidelná periodizácia.

Vedecký záver: Periodizácia tréningu robí skutočne veľké rozdiely tréningových výsledkov

Ako nato vedci prišli?

Výskumníci rozdelili 28 (subjektov) mladých žien do 3 skupín:

*Skupina s periodickým tréningom, – tréning v pravidelnom intervale a množstve

*Skupina s rôznou periódou tréningu, – tréning v nepravidelnom intervale a množstve

*Kontrolná skupina.

Uvedené skupiny vykonávali 4 tréningové jednotky týždenne v celkovom trvaní 12 týždňov. Forma tréningu bola rovnaká systém A-B, A-B. Rozdielom bola periodizácia času tréningu.

Periodizácia silového tréningu a jej vplyv Pohyb.sk

Lineárna (periodická) forma tréningu obsahovala po týždňoch (opakovane) série o 30, 25, 20, 15 opakovaniach.

Nelineárna (nepravidelná perióda) forma tréningu obsahovala rôzne počty sérií a opakovaní.

Aký je vedecký záver?

Vedci zistili, že obe formy tréningu produkovali výrazný pokles percenta telesného tuku a tukovej hmoty.

Bolo zistené, že lineárne vykonávaný tréning efektívnejšie redukoval % telesného tuku ako nelineárny (rôzne periodizovaný) tréning.

Ďalej bolo zistené, že nepravidelnou periodizáciou bola dosiahnutá výrazne lepšia svalová vytrvalosť ako tomu bolo u lineárne vykonávaného tréningu.

Aký je konečný záver?

Lineárne periodizovaný tréning podporuje nárast svalovej hmoty a redukciu telesného tuku.

Rôzne periodizovaný tréning podporuje svalovú vytrvalosť.

Ak budeš požadovať výraznejšiu redukciu telesného tuku zaradiť pravidelne periodizovaný tréning je preukázateľne výborným, overeným riešením. Ak chceš dosiahnuť vyšší výkon vo forme svalovej vytrvalosti rôzne počty (nelineárne) sú lepšia voľba.

Button - Začni cvičiť s POHYBom for Men tréningový manuál

Foto: goodfon.su

Zdroj: greatist.com, ncbi.nlm.nih.gov

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu