Výskum: Väčší nárast svalov a lepšie tréningové výsledky 2/3

Excentrický (negatívny) tréning zvyšuje a flexibilitu a dĺžku svalov

Štúdia vedená  Kieranom O’Sullivanom z University Limerick v Írsku došla k záveru, že negatívne tréningové zaťaženie v skutočnosti zvyšuje flexibilitu svalov, bez ohľadu na svalovú skupinu.

Štandardne je silový tréning rozdelený do dvoch fáz: excentrický pohyb = (negatívny) zníženie a zdvíhanie (koncentrický alebo pozitívny). V tomto výskume bolo preukázané priaznivé použitie negatívnej fázy.

V praxi sú skôr uprednostňované zdvihy (ak cvičíš benčpres je to tlak keď ideš hore = zdvih = pozitívna fáza), zdôraznením negatívnej fázy, podľa tejto štúdie, je možné získať oveľa lepšie výsledky.

Vedecký záver: Excentrický (negatívny) tréning zvyšuje a flexibilitu a dĺžku svalov

Ako nato vedci prišli?

Subjekty preskúmali široké spektrum databáz so zameraním na najvyššiu hodnotu dôveryhodnosti (dôkaznosti) – klinická štúdia (MRC). Následne preskúmali dôraz na flexibilitu, po 4 týždňoch tréningu zameraného na negatívny pohyb.

Úvodom bolo vybraných viac ako 285 jednotlivých štúdií na túto tému. Avšak prísnymi kritériami vyselektovali subjekty na skutočné preskúšanie „iba“ 6 štúdií.

Aký je vedecký záver?

Minimálne 6 nezávislých štúdií potvrdilo, že tréning s dôrazom na negatívnu fázu pohybu zlepšil pružnosť tela bez ohľadu nato o akú svalovú partiu sa zameriaval (testované svaly boli hamstring, kvadriceps a sval lýtka).

Aký je konečný záver?

Ak nemáš čas po tréningu na strečingové aktivity môžeš zabiť dve muchy jednou ranou ak budeš silovo trénovať najmä pohyb so záťažou v negatívnej fáze pohybu.

Hypoteticky subjekty predpokladajú, že negatívna fáza pohybu v silovom cvičení zdôrazňuje väčšiu dĺžku svalov prostredníctvom rovnakého mechanizmu ako je to u strečingových cvičení. Charakteristické cviky boli uvedené Rumunské mŕtve ťahy pre hamstringy, alebo drepy v plnej dĺžke (hĺbke) pre kvadriceps a gluteány.

Button - Začni cvičiť s POHYBom for Men tréningový manuál

Foto: goodfon.su

Zdroj: greatist.com, ncbi.nlm.nih.gov

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu