Vplyv alkoholu na chudnutie a naberanie svalov

Chudneš alebo naberáš svaly? - ako vplýva alkohol na plnenie tvojich cieľov?

Poznáš to!? Celý týždeň poctivo cvičíš, stravuješ sa s rozumom … a potom príde piatok … a všetko úsilie utopíš v liehu.

Chudnutie a požívanie alkoholu je pomerne často riešená problematika. Aj napriek tomu, že len ťažko by sme hľadali pozitíva alkoholu pri chudnutí alebo posilňovaní, tak úplne vylúčenie alkoholu nie je nevyhnutné (nevyhnutné neznamená odporúčané!).

Ak pitie alkoholu bude symbolické a nie príliš časté, tvoju snahu pracovať na svojom tele to nemusí výrazne ovplyvniť.

Je potrebné si však uvedomiť, že 1 g alkoholu obsahuje 9 kcal, čo je presne toľko ako 1 g tuku.

Fitness tréning, alkohol a chudnutie pohyb.sk

V priemere stačí človeku prijať 40 kalórií na kilogram telesnej hmotnosti. U 80 kg jedinca pri takejto kalkulácií stačí prijať 355 g tuku alebo alkoholu a toto pokryje jeho celodennú kalorickú potrebu.

Škodlivosť alkoholu však nespočíva len v množstve kalórií, ktoré obsahuje. Obsah alkoholu pôsobí na organizmus (mozog) ako opiát, zabíja mozgové bunky a taktiež človek po jeho požití stráca kontrolu nad sebou, čo je často spojené aj s narušením stravovacieho plánu (ako definoval jeden môj známy – chorobná žravosť).

To však platí nie len pre deň, kedy človek pije, ale často aj nasledovný deň.alkohol pitie alkoholu trening cvicenie chudnutie naberanie svalov pohyb.skNásledok alkoholu je vybočenie z fitness režimu konzumácie kvalitného a optimálneho množstva potravy čo do množstva aj času.

Pre zhoršenie resp. upresnenie situácie doplním, že toto vybočenie narúša aj pevný režim stravy, priebeh metabolických procesov, spracovanie tuku ako paliva pre funkciu tela a svalov.

Smutným faktom zostáva, že sú aj jedinci, ktorí toľko alkoholu aj požijú, smutnejšie je, že pravidelne. Pre niekoho je problematika alkoholu a cvičenia ako tŕň v päte. Napriek tomu, že sa chceš vyhnúť takému stretu. Stane sa “to”.

K tomuto kalorickému = alkoholickému príjmu ešte zjedia kompletné zastúpenie jedál počas dňa „tak ako sa patrí“. Aj preto je obezita a nadváha problémom takmer polovice našej (aj medzinárodnom meradle) populácie.

Ak už alkohol z nejakého dôvodu užiť „musíš“ vyber si suché víno (najlepšie červené) pre vysoký obsah trieslovín, ktoré môžu byť prospešné.

Alkohol ti v snažení chudnúť, rysovať svaly alebo ich naberať nijak nepomôže, preto je potrebné vybrať si to najmenšie „zlo“ aj to len čo najmenšom množstve.

Tréning, chudnutie a alkohol pohyb.sk

Ako ti vieme pomôcť?

Bohužiaľ boj s alkoholom za teba nevyhráme. Ale aj v prípade, že sa alkoholu nevieš zbaviť, dokážeme aspoň čiastočne pomôcť regulovať tvoju váhu prostredníctvom služieb Osobného trénera.

V prípade, že trénovať začínaš alebo nevieš ako s tréningom začať. Ponúkam ti kompletný tréningový manuál so zhrnutím všetkého čo potrebuješ preto, aby si efektívne, cielene a bezpečne zmenil svoju postavu.

Schudneš na tuku, narastú ti svaly, tvoja kondícia sa zlepší a tvoj dobrý pocit zo seba samého ti bude ďalšou odmenou – Začni cvičiť s POHYBom for Men.

Button - Začni cvičiť s POHYBom for Men tréningový manuál

Foto: goodfon.com

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu