Tréningový plán pre mužov – Začni cvičiť s POHYBom for Men, rok po vydaní.

Ročné zhrnutie tréningového plánu pre mužov začiatočníkov.

Od vydania prvého tréningového plánu pre mužov začiatočníkov uplynulo už niečo vyše jedného roka. Za toto obdobie bol tento úplný tréningový plán do fitka vystavený viacerým skúškam. Prioritne ide o skúšku a hodnotenie samotných užívateľov a kritiku konkurentov/trénerov/odborníkov.

Predaj niekoľko stoviek kusov bol uspokojivý a užívateľom bol prínosom (zhrnutie nižšie).

Kontaktoval som s prosbou o informácie niekoľko užívateľov, ktorí si tréningový plán do fitka resp. moju knihu pre mužov Začni cvičiť s POHYBom for Men kúpili. Rovnako som požiadal o spätnú informáciu, tých, ktorí kontaktovali mňa.

Pravdivo napísané, bol som pripravený na vlnu kritiky. Ťažko hodnotiť či bohužiaľ alebo našťastie, tá kritika neprišla. Ohlasy boli buď nadmieru pozitívne, neutrálne alebo“ len“ informačné charakteru – iný formát, nelámavá väzba a podobne.

Hodnotenie tohto tréningového plánu pre mužov má v kníhkupectve Martinus hodnotenie 4,4/5 bodov.

Lukáš, Jozef a Ján mi napísali, že cvičiť podľa tohto tréningového manuálu ich veľmi bavilo a zaznamenali na tele výrazné zlepšenie a tiež výrazne zlepšili svoju kondíciu. Vraj som neklamal, majú zo seba naozaj dobrý pocit a tréning ich baví. V úvode tohto tréningového plánu prehlasujem, že okrem zlepšenia fyzických proporcií, nárastu kondície nadobudneš zo seba lepší pocit a tréning ťa bude baviť. Tým zlepšíš nielen svoju osobu ale i osobnosť.

Začni cvičiť s POHYBom for Men je knižná publikácia resp. kompletný tréningový plán pre mužov do fitka. Tak ako by sa podľa mňa malo postupovať v cvičení krok po kroku.

V popise tejto knihy som uviedol, že budeš budovať svaly, strácať tuk a naberať kondíciu i flexibilitu, podporíš svoje zdravie a budeš sa cítiť naozaj skvele. Či sú dôvody tvojho cvičenia estetické, zdravotné alebo iné, tento tréningový prostup ti naozaj toto všetko umožní.

Ako je možné dosahovať toľko cieľom naraz? Budovať svaly, kondíciu a spaľovať tuk? Tým si zlepšiť flexibilitu a zdravie. Dá sa to všetko vôbec naraz?

Dá. Nie vždy to ide v ruka v ruke, ale dá sa to. U trénujúcich začiatočníkov (ktorým je tento tréningový plán určený) sa telo do úplnej adaptácie vyvíja všestranne ak dostáva všestranné podnety.

Začni cvičiť s pohybom for men tréningový manuál plán pre mužov pohyb.sk

Začni cvičiť s POHYBom for Men kombinuje niekoľko druhov cvičení, metodotvorných činiteľov tréningu a systémov zaťaženia. Vrátane:

Tréningový plán ponúka v podstate 3 základné fázy rozdelenia tréningu.

Týmito fázami by mal prejsť každý začiatočník bez rozdielu.

Začni cvičiť s POHYBom for Men tréningový manuál pre mužov

1. Fáza je aklimatizačná. Ide o prípravu na adaptáciu. Zahŕňa veľmi ľahké a jednoduché cvičenia, ktoré slúžia ako prvotné osvojenie techník, zapojenie svalových reťazcov a „zahriatie“ svalov.

Fáza plní jediný účel. Tým je aklimatizácia metabolizmu na záťaž.

2. Fáza je stále aklimatizačná, avšak rozšírená. Nazval som ju rozbehová. Dôvodom je to, že už ťa navádza k rozbehu skutočného tréningového cyklu. Naproti prvej fáze už kalkuluje čiastočne s objemom tréningu a smeruje ťa k objemnejšej tréningovej jednotke. Pre upresnenie, už skutočne cvičíš aj keď „iba“ polovicu alebo skôr 3/5 skutočného tréningu.

Rozbehová fáza plní účel rozbehu. Aklimatizačná fáza pripravuje telo na záťaž, resp. vytvára prvotné podmienky pre zaťaženie svalov cieleným spôsobom. Rozbehová fáza už aklimatizované svaly zaťažuje menším rozsahom. Tento medzistupeň je praxou osvedčený pre navodenie prvotných zmien vo svalov a tiež pre zamedzenie zranení v prípade rýchleho postupu.

Prvá a druhá fáza tréningu trvajú spolu 5 týždňov. Je to doba dostatočná nato, aby si bol pripravený skutočne silovo trénovať. Ak sa ti zdá obdobie 5 týždňov prípravy veľa, ver, že je to to najmenšie minimum, ktoré musíš absolvovať. Šlabikáre fitnes uvádzajú prípravnú (začiatočnícku) fázu tréningu 6 – 18 mesiacov.

3. Fáza má názov ostrý tréning. Všeobecné zameranie podľa vyššie uvedených cieľov a princípov. Tréningy nie sú rozdelené na jednotlivé svalové partie. Prioritou tréningov je skôr jednoduché a efektívne zaťaženie pomocou základných cvikov, čím dochádza k cielenej stimulácií nervového systému. Stimulácia smeruje k veľkej kalorickej (s)potrebe, výraznému (ale primeranému) zaťaženiu, výraznej práci svalových reťazcov, kardiovaskulárnemu zaťaženiu a zapojenia stabilizácie bez vykonávania samostatných stabilizačných cvikov.

Technika cvikov je uvedená aj v databáze cvikov na webovej adrese akocvicit.pohyb.sk.

Tréningový plán pre mužov začiatočníkov Začni cvičiť s POHYBom for Men skutočne odovzdáva hodnotu, pre ktorú vznikol. Nárast svalov, úbytok tuku a zlepšenie kondície súčasne so zlepšením flexibility i zdravia. To všetko zábavným spôsobom s dodatkom vlastnej spokojnosti zo sebazlepšenia.

Ak ťa zaujíma viac detailov, prípadne si používateľ alebo budúci používateľ Začni cvičiť s POHYBom for Men budem rád ak ma kontaktuješ či už s kritikou alebo pochvalou na lubos(zavináč)pohyb.sk. Za všetky podnety vopred ďakujem.

Kompletný tréningový plán pre mužov do fitka si môžeš kúpiť v našom eShope.

Kompletný tréningový manuál pre mužov začiatočníkov Začni cvičiť s pohybom for men pohyb.sk

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu