Tréning strednej intenzity pre chudnutie, spaľovanie tuku a rysovanie svalov: Seriál schudnite s POHYBom 19/21

Tréning v strednej intenzite pre chudnutie, vyrysovanie svalov a spaľovanie tuku

Tréning strednej intenzity je definovaný v rozmedzí 70 – 80 % MTF. Rozmedzie strednej intenzity tréningu je priaznivé pre rozvoj a budovanie kondície, vytrvalosti, posilnenia kardiovaskulárneho systému.

Kondičná alebo aeróbna fáza vyžaduje vyššiu kalorickú potrebu na spotrebu kalórií, ale %-tuálna hodnota spáleného tuku je nižšia. Pri 75% maximálnej tepovej frekvencie spaľujete približne 14 kalórií za minútu, asi 60% z týchto kalórií pochádza z tuku.

Ak nie je hodnota intenzity sledovaná prístrojom môžeme subjektívne posúdiť aeróbnu zónu podľa:

  • Zvýšenej dýchavičnosti,
  • potivosť nastáva v úvodných minútach športovania (cca do 5 minút), pričom
  • nie je možné plynule rozprávať bez toho, aby ste museli lapať po dychu.

Pri tréningu strednej intenzity sú nároky potrebu kyslíku väčšie. Pre zabezpečenie chodu tela začnete hlbšie a rýchlejšie dýchať. Zároveň srdce bije rýchlejšie, aby zabezpečilo transport živín a kyslíka do svalov. Z hľadiska budovania svalov a spaľovania tuku môže byť tréning strednej intenzity vhodnou voľbou.

Tréning strednej intenzity nie je výrazne náročný a spotrebuje väčšie množstvo kalórií za rovnaký čas ako tréning nízkej intenzity.

Spravidla väčšia kadencia pohybov v stredne intenzívnom tréningu zabezpečuje efektívnejšie (väčšie) precvičenie svalov. Celkovo dochádza k intenzívnejšiemu zaťaženiu tela, stimulácií svalov, spaľovania kalórií i väčšej odozve organizmu na tréning aj po jeho ukončení.

Vhodne zvoleným tréningom strednej intenzity je možné efektívne budovať svalovú hmotu i spaľovať tuk.

Je realizovateľný zdatným začiatočníkmi i pokročilým cvičencami.

Tréningom v strednej intenzite môžete spáliť v priemere 600 – 700 kalórií za hodinu.

Strednú intenzitu tréningu realizujeme spolu s cvičencami pravidelne. Základom pre budovanie svalov i spaľovanie tuku je zlepšenie kondície. Nie príliš vysokou úrovňou náročnosti je možné realizovať ho takmer s každým po začiatočníckej fáze tréningu.

Z celkového počtu cvičiacich mužov iba štyrom tento druh tréningu nevyhovuje z dôvodu nudy. V strednej intenzite je náročnejšie udržiavať vyššie tréningové záťaže, čo je dôvodom nudy u niekoľko zapojených mužov. Ženám tento tréning vyhovuje v plnom počte nakoľko buduje výsledky tvarovania postavy, redukcie telesnej hmotnosti z tukových zásob aj bez extrémnej náročnosti tréningu.

Ak chceš mať všetky informácie o chudnutí, spaľovaní tuku a rysovaní svalov (živinách, stravovaní a tréningu) pohromade neváhaj si zadarmo stiahnuť môj eBook. Nemáš čas čítať, analyzovať a skúšať?! Chceš presný a konkrétny plán na prestavbu tvojej postavy?! V takom prípade ti odporúčam službu =Individuálny tréningový a stravovací plán. Stále váhaš či to má vôbec nejaký význam? Pozri si výsledky tých, ktorí túto službu využili – osobný tréner – výsledky.

Foto: Goodfon.su

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu