Test potvrdil – Je tréning nalačno lepší pre nárast svalov?

Trénovať hladný môže byť cesta k vybudovaniu svalnatého tela.

Väčšina kulturistov pred tréningom vždy konzumuje dostatok jedla a pije proteínový drink. Najnovšie vedecké štúdie preukázali, že to nie je úplne ideálny postup pre plnenie ich cieľa.

Vedci porovnávali vyvolané rastové stimuly. Merali rastové faktory a signálne dráhy, ktoré sú zapojené do syntézy svalových bielkovín po silovom tréningu realizované nalačno, alebo za sýta.

6 mužov sa zúčastnilo dvoch experimentov.

Rozdielom týchto experimentov bol trojtýždňový odstup. Počas každého z nich podstúpili štandardný silový tréning.

Po tréningu dostávali v rozmedzí  4 hodín títo muži 6ml/kg roztoku obsahujúceho sacharidy (50g/l), bielkovinový hydrolyzát (33g/l) a aminokyselinu leucín (16,6g/l).

V prvom prípade tento nápoj subjekty konzumovali po raňajkách bohatých na sacharidy. V druhom prípade subjekty nekonzumovali nič.

Vzorky zo svalov stehna boli subjektom odoberané pred tréningom, hodinu a 4 hodiny po tréningu.

P70S6K je vo výskumne terminológií označovaný ako aktivátor rastu svalov, pričom sa ním určuje aj rast svalov.

Výsledky týchto experimentov  ukázali, že skupina trénujúca nalačno mala v porovnaní so sýtou skupinou túto hladinu dvojnásobne vyššiu.

Výsledkom je ukazovateľ, že hlad pred tréningom lepšie stimuluje nárast svalovej hmoty.

Foto: Goodfon.su

Zdroj: flexonline.com

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu