Tehotný fitness tréner – Cesta k brušku a späť

Ako som bol „tehotný“ spolu s mojou manželkou alebo cesta od 6-tich tehličiek po "pivné" bruško a späť

Môj dôvod chcieť byť tehotný spolu s manželkou, mimochodom skvelou trénerkou bol ten, že sa obávala po pôrode o svoju atraktivitu. Spätne som sa rozpamätal, že aj sestra a kamarátky riešili rovnaký problém – obavy o priberanie na hmotnosti a tým strata atraktivity pre partnera. Túto skutočnosť som ihneď vzal ako výzvu a ďalšiu životnú (trénerskú) skúsenosť.

Nakoľko si myslím, že pre úspešný život je potrebné viac ako len byť fyzicky atraktívny priam s radosťou som sa „pustil“ do nášho tehotenstva.

Prvotne som z priberania mal malé obavy, ale po zvážení situácie som sa veľmi tešil.

Chcel som byť nápomocný ako partner, manžel ale najmä človek. Štandardne pomáham ľuďom formovať ich telá. Takže zopakovať si na vlastnej koži čo „kážem“ mi prišlo ako vhodná forma preskúšania mojich trénerských schopností.

Viac o projekte Mobilné fitko a tréningových programoch – Antistárnuci a FIT komplexný tréningový program nájdeš v samostatných článkoch.

Definitívne rozhodnutie bolo, byť manželke nápomocný (spolupatričný) a spoločné tehotenstvo mi prišlo ako vhodná forma pomoci s myšlienkou spolu priberieme, spolu schudneme.

Takto sme vyzerali v decembri 2015 pri fotení Vianočných pozdravov.

Osobný tréneri pred tehotenstvom dec 2015 pohyb.sk

V priberaní tak aj bolo. Manželka mala tesne pred pôrodom +14kg, a ja som mal takmer +17kg.

Doterajšie stravovanie sme v základe zachovali. Avšak, nastala mierna (no dobre, výrazná) benevolencia vo výbere potravín.

Nárast hmotnosti nebol spôsobený stálym hodovaním a konzumáciou nevhodných potravín.

Resp. naše zdravé, fitnes, proste pre nás normálne stravovanie pokračovalo.

Ale najvýraznejšou zmenou pravdepodobne bol každý deň dezert k jedlu navyše, niekedy aj dva =).

Denne dezert navyše znamená:

*Orechy natural k večernej pohode sme vymenili za orechy v čokoláde/škorici/jogurte,

Do desiatových natural orechov sme primiešali sušené (sladené) ovocie,

*Nakrájané čerstvé ovocie, ktoré štandardne používame ako dezert sme vymenili za puding s ovocím.

Najzásadnejšou pozorovanou zmenou – vplyvom ostatného doplnkového jedenia, sa nám výrazne znížila konzumácia zeleniny.

*Zelenina ako dezert, ktorý sme štandardne používali sa stratila resp. zostala iba k hlavným jedlám.

Skúsenosť z tejto „malej“ praxe naznačuje fakt, že prebytok sacharidov spôsobuje priberanie na hmotnosti (obezitu), nie sacharidy samotné.

Nakoľko sacharidy sme konzumovali denne aj pred týmto tehotensko-tréningovým obdobím. Ich forma bola však iná. A samozrejme, aj množstvá boli iné.

Zaujímavosťou je, že zeleninu ako takú obľubujeme s manželkou rovnako. Uvedené zmeny v stravovaní akoby prirodzene (často až nepozorovane) pravidelnú konzumáciu zeleniny výrazne potlačili.

Celý priebeh tehotenstva sme vnímali ako nie veľmi zmenený. Avšak za 10mesiacov  tehotenstva práve toto stravovanie zabezpečilo mne takmer +17kg a manželke (tá bola skutočne tehotná) +14kg.

Tehotný osobný tréner Luboš a Monika pohyb.sk

Mesiace tehotenstva ubehli veľmi rýchlo.

S manželkou sme po celý čas pravidelne cvičili v posilňovni (manželka samozrejme tréning patrične upravila).

Po pôrode sme mali najmä vplyvom okolností približne 3 týždne oddychové – regeneračné obdobie. S manželkou sme tiež zostavili tréning (samostatný článok), ktorý cvičila po pôrode ako vzor pre čerstvé mamičky, ktoré sa chcú po tehotenstve dostať do formy.

3 týždne po pôrode už manželka cvičila doma. Komunikovali sme spolu, aj s lekárkou, či ešte nie je skoro na cvičenie. Manželka pociťovala, že už od začiatku jej veľmi ľahký tréning prospieva.

5 týždňov po pôrode manželka veľmi zľahka cvičila vo fitku čo vydržalo do približne 10-teho týždňa.  Od tohto obdobia cvičí v rámci možností naplno 2x do týždňa vo fitku a podľa možností denne doma len s jednoduchým domácim náradím. Ja som bol v manželkinom tréningu byť nápomocný odborne, ale najmä varovaním nášho prvého synčeka.

Spolu s opätovným tréningom sme „normalizovali“ aj stravu do pôvodného režimu s prihliadnutím na súčasné možnosti. Výrazne sme obmedzili dennú konzumáciu dezertov na len asi 3 porcie v týždni a najviac sme si dali záležať na pôvodnej konzumácií veľkého množstva zeleniny.

Po 6-tich mesiacoch od pôrodu sme na pôvodnej hmotnosti, pôvodných proporciách a oveľa, oveľa šťastnejší.

Fitness tréneri 6 mesiacov po pôrode pohyb.sk

Začiatok tvojho cvičenia je to najdôležitejšie obdobie zmeny, ktorú chceš dosiahnuť. Začni cvičiť s POHYBom for Men (pre mužov) a Začni cvičiť s POHYBom for Women (pre ženy)  je kompletný tréningový manuál, ktorý ťa povedie celým začiatkom posilňovania bez chýb. Manuály sú knihy, ktoré obsahujú kompletný rozpis, popis a názorné fotografie toho čo máš a ako robiť, aby sa tvoja postava zmenila na nepoznanie. Referencie na knihy aj našu prácu nájdeš TU.

Ak máš málo času a vybavenie, no požaduješ maximálny výsledok zaujme ťa Program P13. Je to minimalistický tréningový systém prinášajúci maximálne výsledky. V skratke 13 minút tréningu denne doma a niekoľko stravovacích denne realizovaný zásad podľa Paretovho pravidla. Program P13 a jeho detailný popis nájdeš v našom eShope.

Button - Začni cvičiť s POHYBom for Men tréningový manuál

Foto: archív POHYB.sk

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu