Svalovica – čo s ňou keď ju máte?

Čo robiť, keď ti svalovica zabraňuje v bežných denných činnostiach

Určite vieš čo toto slovo označuje. Ideš cvičiť, ten pocit po cvičení je tak super. Ale druhý deň ťa všetko bolí. To by ťa určite nemalo odradiť. Práve naopak.

Veľmi stručná teória: Svalovica je svalová horúčka vyvolaná fyzickou záťažou. Diskutabilne sa rieši či je spôsobená kyselinou mliečnou alebo poškodením svalov. Ja tvrdím, že ide o kombináciu oboch aspektov.

Je svalovica ukazovateľom dobrého tréningu?

Jednoznačne, áno. Nie je to však pravidlom.

Ak dlhodobo nemáš po cvičení svalovicu je pravdepodobné, že sa priveľmi šetríš. Tvoja pravidelná záťaž (tréning) má vždy nejaký cieľ. Väčšinou estetický, kondičný, silový, …

V závislosti od tohto cieľa by si mal cieliť tvoj tréning. To čo odtrénuješ určí tvoje napredovanie. V mnohých prípadoch, aj svalovicu.

Ak budeš mať permanentne svalovicu, zaručujem ti, že porastie aj tvoja kondícia a kvalita svalov tvojho tela.

„Nemusíš mať rád svalovicu, nauč sa ju milovať.“

svalovica a čo s ňou keď ju máte pohyb.sk

Pocit bolesti svalov tzv. svalovica je jediným negatívom – u už „deformovaných“ cvičencov je aj toto pozitívum. Naučili sa milovať svalovicu. Bez nej je každý deň veľmi všedný.

Pozitív, ktoré sú spôsobené svalovicou je nespočetné množstvo. Ako príklad uvádzam tie naj:

  • Zlepšenie imunity;
  • Zlepšenie fungovania metabolizmu;
  • Zlepšenie regenerácie a hojenie rán;
  • Zvýšenie anabolických procesov;
  • Zastavenie starnutia;
  • Zvýšenie spaľovania tuku.

Čo robiť ak máš svalovicu a chceš sa jej zbaviť čo najskôr?

Cvič. Oddych  je síce komfortný ale na svalovicu ti nepomôže. Čo potrebuješ je svaly prekrviť, vyživiť a zregenerovať.

Prekrviť = dobre rozcvičiť. Napr. na pri svalovici nôh pár drepov, výpadov príp. pár minút chôdze.

Vyživiť – zvoľ kvalitné jedlo s dobre rozloženými živinami. Vhodné doplnky výživy sú tiež výborné – BCAA aminokyseliny a glutamín sú základné zložky dobrej výživy svalov.

Zregenerovať – dbaj na kvalitný spánok.

Svalovicu ale najmä efektívny svalový rozvoj ti zabezpečí aj kompletný tréningový manuál Začni cvičiť s POHYBom for Men.

Kompletný tréningový manuál pre mužov začiatočníkov Začni cvičiť s pohybom for men pohyb.sk

Foto: goodfon.com

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu