Sú dva druhy ľudí, ktorí chodia cvičiť. Tí čo trénujú a tí čo sa tak tvária. K akej skupine patríš ty?

Ako je možné, že niekto trénuje s výsledkami už po krátkej dobe a niekto dlhodobo bezvýsledne?

Nie je náhoda, že niekto začne cvičiť a viditeľné výsledky dosiahne takmer okamžite. Tak isto nie je náhoda, že niekto trénuje dlhodobo bez výsledkov. Výsledky určuje tvoja práca (tréning). Tí s výsledkami skutočne trénujú, tí bez výsledkov sa tak len tvária.

Čo sa dozvieš v tomto článku:

* Prečo považujem tréning za absolútnu prioritu v zmene postavy.

* Tréning a tréningový proces pre dosahovanie výsledkov.

* Skupina trénujúcich, ktorí skutočne trénujú a majú výsledky.

* Skupina trénujúcich, ktorí skutočne (ne)trénujú a nemajú výsledky.

Väčšinu trénujúcich je možné rozdeliť do týchto dvoch skupín. Súhlasí s tým moja prax aj prax veľkej skupiny trénerov. Tréning ako taký je len jednou zo súčastí zmeny postavy. Pre tieto potreby je jedno či ide o chudnutie a spaľovanie tuku alebo nárast a budovanie svalovej hmoty. Prípadne zlepšovanie kondície.

Prečo považujem tréning za absolútnu prioritu v zmene postavy.

V tomto článku sa venujem „len“ tréningu. Je to z nasledujúcich dôvodov:

  • prístup k realizácií tréningu určuje s vysokou pravdepodobnosťou ďalšie premenné vstupujúce do „hry“,
  • Z hľadiska aktivity tela sa jedná o najnáročnejšiu „vec“,
  • „Bolesť“ v tréningu ťa mnohému naučí,
  • Z hľadiska zaťaženia svalov (organizmu) je potrebné pozorovanie, učenie a využívanie zistení,
  • Tréning ako jediný faktor pôsobí na svaly priamo (stimulačne).
  • ČLENSTVO V POHYBe = všetky premenné na zmenu tvojej postavy, 6x týždenne video tréning z domu. Cieľ – budeš sa cítiť skvele ale vyzerať budeš ešte lepšie.
Pravidelný a správny tréning je základom v celom procese tvarovania postavy.

Tréning a tréningový proces pre dosahovanie výsledkov.

Tréningový proces je multispektrálna záležitosť. Ďalšia, rovnaká množina faktorov naň vplýva mimo tréningu.

Nie je účelné všetky faktory v tréningu i mimo neho menovať, pretože a to doslova naň vplýva absolútne všetko. Počnúc tým či si sa pred tréningom bol dostatočne vyprázdniť, či si sa nepohodol s partnerom alebo si sa zle vyspal, …

Tvoje nastavenie resp. príprava na tréningom by mala byť preto svedomitá (v rámci možností). Pretože, toto „tréningové“ nastavenie vplýva nie len na tréning samotný ale tiež na jeho výsledky. A ty chceš výsledky či nie?

Samotný tréning je jedinečná udalosť kde naďalej ovplyvňuješ to, či výsledky v podobe tvarovania postavy, spaľovania tuku, nárastu svalov a i., dosiahneš alebo nie.

Tréning a tréningový proces, s ktorým dosiahneš výsledky by mal zakladať v prvom rade na pilnej práci a následne na vhodne zvolenom cvičebnom programe (Členstvo v POHYBe).

V praxi som stretol mnoho ľudí, ktorí skutočne pilne trénovali ale nemali dobre nastavený tréningový plán. Nevhodne zvolený tréningový plán je možné ihneď zmeniť. Bez pilnej práce som sa však so žiadnym nadpriemerným výsledkom nestretol.

Tejto téme som sa venoval v samostatnom článku Cvičiť a trénovať nie je to isté. Ako poznať rozdiel?

Skupina trénujúcich, ktorí skutočne trénujú a majú výsledky.

Toto sú predovšetkým pilne pracujúci (trénujúci) ľudia. Ako bolo opísané vyššie, na tréning vplýva mnoho faktorov v samotnom tréningu i mimo neho. Pilná práca resp. poctivý a pravidelný tréning je základom, na ktorom je možné stavať všetko ostatné.

Poctivý tréning neznamená zodrieť sa do úmoru ale skutočne vykonať nevyhnutnú (tréningovú) prácu.

Táto práca zakladá na psychickej i fyzickej podstate.

Práve preto sú v našom členstve tréningy ľahké, niekedy priam veľmi ľahké.

Psychická podstata poctivého tréningu znamená, že trénujúci je pripravený podať výkon a aj ho podá. Jedná sa o POCIT. Pocit z dobre pripraveného/odcvičeného tréningu v rámci hormonálnej rovnováhy môže byť rovnako anabolický ako samotný fyzický tréning.

Na tréningu je rovnako podstatná fyzická práca i psychické nastavenie.

Fyzická podstata poctivého tréningu znamená, že trénujúci stimuluje svaly/telo/CNS záťažou. Toto konkrétne znamená, že dôjde k poškodeniu štruktúr svalov (pretože tréning svaly poškodzuje). Je to teda ich fyzické poškodenie vplyvom toho, že svaly boli adekvátne zaťažené (pracovali).

Ľudia dosahujúci tréningové výsledky majú plne (aspoň väčšinovo) vysporiadané uvedené dve podstaty.

Samotný tréningový proces je samozrejme možné ešte vždy vylepšiť. Ale v drvivej väčšine rozhodujú už tieto dve (uvedené) podstaty.

Skupina trénujúcich, ktorí skutočne (ne)trénujú a nemajú výsledky.

Ľudia skutočne netrénujúci tiež v mnohých prípadoch požadujú výsledky. Pokiaľ necvičia pre iný účel ako výplň voľného času, zoznámenie sa a podobne.

Rozdiel je však v tom, že k tréningu pristupujú ako k nutnému zlu, ktoré je potrebné absolvovať. Z toho dôvodu veľmi zriedka posúvajú svoje fyzické hranice.

Bez určitej dávky nadšenia a elánu je komplikované sa mentálne nastaviť a následne fyzicky dostatočne zaťažiť. Bez dostatočného zaťaženia nedochádza ani k nevyhnutnej stimulácií svalov. Svaly preto nie sú stimulované a k žiadnym ďalším podnetom (ani následným) nedochádza.

Možnosť začať skutočne trénovať a dosahovať výsledky zväčšia nie je v sílení ďalšieho tréningu. Možnosť je nájsť taký spôsob/druh tréningu, ktorý bude baviť, bude v súlade s hodnotami a možnosťami, ktoré jednotlivec požaduje a poskytuje.

Síliť sa do „štandardného“ tréning ak ťa nebaví je skôr cesta ako si vytvoriť ešte väčšiu frustráciu, než dosiahnuť požadované výsledky tvarovania tela a navodenia pohody.

Ďalšia nevýhoda sílenia sa do tréningu je v energetickej náročnosti. Je veľmi (mentálne) náročne vykonávať niečo z čoho nemáš ani kúsok radosti. O to viac, s čím väčším (odporom) úsilím tréning vykonávaš. Nakoniec to vzdáš alebo nájdeš „inú cestu“, tým, že si zvolíš vhodnejší druh/spôsob tréningu.

Ak chceš, celým procesom tréningu ťa môžem previesť. Budeš tak trénovať pravidelne, jednoducho, efektívne a zábavne.

V rámci členstva v POHYBe je vytvorená sekcia, kde každý deň v týždni vkladám nový tréning. Tréning posilňovania, na ktoré nepotrebuješ žiadne vybavenie.

Členstvo si môžeš kúpiť TU, výsledky tých, ktorý so mnou trénujú zas TU.

Ak ťa zaujíma viac informácií o členstve v POHYBe, klikaj SEM.

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu