Ste na dne? …výborne, máte najlepšiu možnosť sa odraziť

Stagnáciu a demotiváciu pociťuje každý z nás. Tréning, strava, život ... všetko možno opraviť len malými krokmi.

Pre ľudí je prirodzené, že postupne upadajú k nižšej motivácií. Je to preto, že niečo robia príliš dlho, alebo preto, že sami od seba očakávajú neustále zlepšenia.

Možno ste už aj vy spadli na dno, alebo máte k tomuto pádu veľmi blízko. Ak ste na dne, nikdy nie je neskoro sa odraziť.

Tento článok obsahuje akýsi pokus ako sa vrátiť na tú správnu cenu, ako postupovať a čomu sa vyvarovať.

Ako to „dno“ v tomto prípade vyzerá?

Prvotné nadšenie a zapálenie do cvičenia postupne upadá, trénovanie už nie je radosť, ale skôr povinnosť. Predtým ste v posilňovni mohli byť doslova stále, teraz je každý tréning boj s vôľou a musíte sa dokopať.

S jedlom to tiež nie je žiadna sláva. Už vás nebaví počítať živiny ani držať stručný prehľad jedál, siahate po jedle, ktoré je práve po ruke. Strata motivácie sa následne objaví aj ďalších sférach života. Nakoniec „dospievate“ do fáze, kedy nevidíte zmysel v čomkoľvek. A rezignujete.

Ako sa zo dna odraziť – problémy a ich riešenie:

1.Snaha čo najrýchlejšie všetko zmeniť a doviesť k dokonalosti

Zrazu sa chcete všetkých zlých zvykov zbaviť. Vážite každú porciu jedla, počítate kalórie, kardio a každodenný tréning je samozrejmosťou.

Mohlo by vás zaujímať – Môj 6 týždňový pokus – ako veľmi je dôležité plánovanie a príprava jedla?

Uvedomujete si, že toto je dlhodobo neudržateľný stav, ktorý najskôr skončí pretrénovaním a rezignáciou sledovania jedál.

ak ste na dne odrazte sa osobny trener lubos gsch pohyb.sk

Riešenie: Urobte malé zmeny

Stanovte si na každý týždeň len malý cieľ a ten splňte. Napríklad, postupne zaraďte silové cvičenie alebo začnite vhodnými raňajkami.

Tieto malé zmeny v dlhodobom horizonte povedú k veľkým výsledkom.

2.Stravovací chaos

Samotné cvičenie efekt dokonalého tela neprinesie. Musí ísť súhlasne s vyváženým stravovaním. Pri rezignácií ste jedli všetko čo prišlo pod ruku. Nastal čas to zmeniť.

Riešenie: Naučte sa triky, ktorými si stravovanie uľahčíte

Nakúpte si základné potraviny ako mäso, vločky, zeleninu, ovocie a podobne. Uvarte si konkrétne jedlá do zásoby podľa spôsobu vášho stravovania a zamrazte ich. Ušetríte tak veľa času.

Alebo si osvojte jednoduché triky ako pripraviť jedlo za pár minút.

Povedzme si na rovinu. Na raňajky alebo snack po tréningu môžete zaliať vločky a zmixovať ich s proteínom, to vám nezaberie ani len celú minútu.

3.Nudný život

Nielen svet fitnes je nám prezentovaný ako dokonalý život. Pózovanie, fotenie, zdravé párty… Často vidíme len výsledky, skvelé postavy športovcov. Za tým stoja nevyobrazené denné činnosti, tvrdá tréningová a stravovacia príprava, množstvo odriekania a starostí – tá horšia časť nám zostáva skrytá.

Riešenie: Stanovte si veľké ale aj reálne ciele

Cesta dosahovania reálnych (krátkodobých) cieľov vás nudiť nebude. Cez tie „malé“ a dlhodobo dopracujete k tým veľkým.

Svoje ciele si môžete aj napísať a postupne ich odškrtávajte. Budete ich tak mať stále na pamäti a stále budete pripravený na prekážky, ktoré vás čakajú.

4.Príliš veľa informácií

Niekedy môže byť problém, že jednoducho viete príliš veľa. Študujete množstvo informácií o tréningu a strave. Jednoducho sa v tých tréningových a stravovacích smeroch začnete strácať.

To vedie len ku kolotoču pochybností, miešaniu zámerov a zhoršuje sa vami zvolený postup.

ak ste na dne odrazte sa pohyb.sk

Riešenie: Menej je viac

Vyberte si jeden typ tréningu, jeden stravovací smer a toho sa držte. Najlepšie je ak nájdete taký, ktorý môžete dodržiavať dlhodobo. Módne trendy a najnovšie alternatívne smery nemusia byť vždy múdra voľba.

5.Sám vojak v poli

Veľakrát sa vo svojom okolí stretávate s nepochopením. Kolegovia a kamaráti chodia radšej do krčmy ako do posilňovne? Nemajú pochopenie pre vaše ciele, tak ako vy nemáte pochopenie pre tie ich.

Riešenie: Nájdite si niekoho rovnako zapáleného

Sparing, fitnes kamarát alebo podobným smerom spriaznená duša. Isto nie ste jediný na svete, kto má tento problém. Nájdite si vhodného partnera, s ktorým budete zdieľať názory, zapálenie, motiváciu a bez ostychu aj hecovanie.

6.Boj s vôľou a motiváciou

Pravda je krutá. Nebola to ale náhodou vôľa a motivácia prečo ste so všetkých sekli (alebo chceli seknúť)? Výsledky chcete hneď, keď neprídu prestane vás to baviť.

Mohlo by vás zaujímať – Spaľovanie tuku, chudnutie, rysovanie svalov sú individuálne aktivity. Viete čo najviac vyhovuje práve Vám?

Uvedomte si, že za postavami a výkonmi skvelých športovcov sú celé roky driny.

Riešenie: Musíte vytrvať

Dosiahnutie cieľov si vyžaduje obetovanie. O to väčšie, čím lepší chcete byť.

Cesta k dokonalému telu netrvá týždeň ani mesiac ale niekedy aj veľa rokov. Zmierte sa s týmto faktom!

Výstižný je tento citát: „kto chce stavať vysoké veže, musí sa dlho venovať základom.“

Zdroj: bodybuilding.com

Foto: goodfon.su

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu