Šetríte sa pri tréningu? Nečakajte výsledky

Veľmi častou otázkou je ako s minimálnou snahou v tréningu robiť výsledky na vašom tele.

Odpoveď: minimálna snaha prináša zriedkakedy iné ako minimálne výsledky a tréning nie je žiadnou výnimkou. Ak chcete pracovať so svojím telom zabudnite na „flákarinu“ a minimálnu snahu či už v posilňovaní alebo stravovaní.

Najčastejšou príčinou minimálnych návštev posilňovne je nechuť alebo povinnosť. Tak ako je to pri akejkoľvek inej činnosti. Ak ju vykonávate s nechuťou alebo len z povinnosti je vysoko pravdepodobné, že aj výsledky tejto činnosti budú úmerné.

Pravdou však zostáva, že aj príležitostné cvičenie vám urobí dobre. Príjemne zrelaxujete a pocit, že robíte aspoň niečo vás urobí čiastočne fit. Ak sa však spoliehate nato, že sa vaše telo výrazne upraví budete pravdepodobne sklamaní.

Čo vám prinesie minimálna snaha v cvičení:

  • dobrý pocit (v hlave), že robíte aspoň niečo,
  • dobrý pocit (v/na tele), že sa cítite fit,
  • čiastočnú aklimatizáciu na tréning, ktorú môžete využiť neskôr ak sa budete chcieť do cvičenia naozaj „zakusnúť“.

 

A to je pravdepodobne všetko. Nie, že by dobrý pocit bolo niečo nedostatočné. Vráti sa vám však len to minimum, ktoré investujete vo forme snahy a času. Čo isto nie je málo. Ale „len“ s dobrým pocitom tohto druhu nevydržíte, skôr sa „otrávite“ a na cvičenie zanevriete.

setrite sa pri treningu svaly nenarastu ani neschudnete pohyb.sk

Minimum v tomto význame znamená trénovanie 1x prípadne 2x týždenne, minimálny kalorický výdaj, a minimálny tréningový systém.

U mužov: bicepsy, prsia a bruchá zostanú rovnaké.

U žien: zadky, bruchá aj ruky zostanú rovnaké.

Na tele nenastanú žiadne výrazné zmeny ani čo sa týka rozmerov ani čo sa týka konzistencie (pomer svaly a tuk). Je pravdepodobné, že pri takto častej aktivite nebudete podávať výrazne náročné výkony. Z toho dôvodu aj počiatočne dobrý pocit veľmi rýchlo zmizne.

Naše telo je najdokonalejší mechanizmus.

Je prirodzené, že sa rýchlo adaptuje na rôzne činnosti a prostredie (vnútorné aj vonkajšie).  Ak naň sústavne vyvíjate rovnakú záťaž po čase adaptácie telo prispôsobí a nebude naň reagovať.

Práve preto by ste vo vašich začiatkoch alebo ďalšom postupe ak už cvičíte s nechuťou mali hľadať taký spôsob zaťaženia alebo tréningu, ktorý by vám prinášal aj radosť. Vtedy sa výsledky dostavia doslova okamžite a „samé“.

Aj niektorý z mojich zverencov začali s nechuťou, pretože museli. Spoločne sme však našli taký spôsob tréningu a záťaže, ktorý im vyhovuje, tešia sa naň a ich telá sa zmenili na nepoznanie (viď referencie osobného trénera).

Môžete realizovať nespočetné množstvo druhov tréningu a variácií ich systémov. Len zbežne vymenujem najčastejšie pre inšpiráciu:

  • Silový tréning,
  • Kondičný tréning,
  • Vytrvalostný tréning,
  • Funkčný tréning,
  • Laterálny tréning,
  • Kruhový tréning,
  • Tréning len s použitím váhy vlastného tela,
  • Kulturistický tréning,
  • Intervalový tréning,
  • Rehabilitačný tréning,
  • Tréning s voľnou záťažou,
  • Dynamický tréning,…

 

Časté je tiež ich kombinovanie napr. Silový-kruhový tréning, Kulturistický –laterálny tréning, Funkčný-intervalový tréning,…

Možností je nespočetne. Vašou úlohou alebo úlohou vášho osobného trénera je nájsť taký spôsob tréningu, ktorý budete vykonávať radi a z vlastnej iniciatívy. Ak sa vám to podarí, na výsledky určite nebudete dlho čakať.

Verím, že ti tento článok pomohol a naučil si sa niečo užitočné, pomôž aj ty svojim kamošom a zdieľaj tento článok na svojich sociálnych sieťach.

Foto: goodfon.su

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu