Všetko čo musíte vedieť o chudnutí pred tým ako začnete: Seriál schudnite s POHYBom 1/21

Spaľovanie tuku, chudnutie a redukcia hmotnosti nie je rébus, ale vhodná kombinácia stravy a tréningu.

Spaľovať tuk je jednoducho trendy a patrí v dnešnej dobe nadváhy a obezity k veľmi vyhľadávaným témam. Podľa štatistík, ktoré každoročne vydáva spoločnosť Google patrí fráza „ako schudnúť“ medzi najvyhľadávanejšie na Slovensku. Čo je zaujímavé, že hneď za ním je fráza „ako pribrať“ a že najmenej ľudí chce schudnúť vždy v decembri. Informácií je také veľké množstvo, že sa v nich ľahko stratíte.

Niekto viac, niekto menej ovláda to ako je možné cielene chudnúť na telesnej hmotnosti a znižovať % telesného tuku.

Paradoxne, pri hľadaní informácií, veľké množstvo vašich zistení bude protichodných postojov a názorov. Často aj vedecky podložených. To vám pri študovaní prácu na vašom chudnutí nezjednoduší, ale naopak skomplikuje.

V lepšej orientácií ako spaľovať tuk, znižovať jeho % a chudnúť vám môžu poslúžiť nižšie uvedené riadky vysvetľujúce jednotlivé potreby živín, stravovacie a tréningové systémy.

Nasledovné informácie (časti) prezentujú teóriu a mnou nadobudnuté praktické skúsenosti v spolupráci s viac ako 100 mužmi a 20 ženami vo veku od 22 – 71 rokov. Nakoľko sme každý jedinečný a individuálny berte uvedené informácie len ako inšpiráciu, a lepšiu praktickú orientáciu v problematike chudnutia a spaľovania tuku.

Neposkytujem záruku, že ide o tie „pravé“ informácie zrovna pre vás. Informácie, ktoré sa dočítate v tomto seriály článkov sú prehľadne evidovené v 1. e-booku (a ďalších). Predstavujú zhrnutie mojich poznatkov nadobudnutých počas práce s mojimi zverencami počas uplynulých 48 mesiacov.

Na cielené spaľovanie tuku a redukciu hmotnosti predovšetkým z tukových zásob je vhodná kombinácia tréningu (fyzickej aktivity) a spôsobu stravovania. Pokiaľ je pre vás dôležité aj vaše zdravie zamerajte sa na obe časti tejto kombinácie.

Drastická úprava stravovania bez tréningu zvyčajne prináša veľké komplikácie aj keď možno na začiatku tejto úpravy nejaké to kilečko „zhodíte“.

Extrémny prístup k tréningu (frekvencia a objem) je možno trošku lepší variant ako drastická úprava stravy, ale z dlhodobého hľadiska prináša viac problémov ako osohu.

V nasledujúcej prvej časti seriálu (1.ebooku) sa dozviete prečo jednotlivé živiny potrebujete a aké úlohy v chudnutí a spaľovaní tuku na vašom tele zohrávajú. Pred tým ako budete pripravení začať chudnúť musíte porozumieť niektorým základným princípom.

5 vecí, ktoré musíte vedieť pred tým ako začnete:

  1. Dôležitosť stravy a potreba živín pri spaľovaní tuku.
  2. Bielkoviny a ich význam pri spaľovaní tuku.
  3. Sacharidy, vláknina a ich význam pri spaľovaní tuku.
  4. Tuky a ich význam pri spaľovaní tuku.
  5. Doplnky výživy a ich význam pri spaľovaní tuku.

 

Foto: goodfon.su

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu