Módna diéta: Seriál schudnite s POHYBom 9/21

Módne diéty uprednostňujú alebo vylučujú určité druhy potravín.

Módne diéty sú diéty úplne alebo čiastočne vylučujúce určité druhy potravín a uprednostňujúce iné. Opäť môžu byť kombinované s inými diétami zameranými na určité druhy potravín.

U niektorých ľudí môžu mať svoje opodstatnenie. Otázkou však zostáva ako zareaguje vaše telo pri ich dlhodobej aplikácií a ako dlho je možné ich dodržiavať. Prioritný problém týchto diét je ich nevyváženosť z hľadiska živín.

Ako príklad je možné uviesť diétu s vysokým obsahom proteínov a takmer úplne bez sacharidov – kulturistická diéta.

Táto diéta je veľmi obľúbená u kulturistov a silových športovcov. Na začiatku účinkuje naozaj výborne. Docielite veľké váhové úbytky a môžete sa krátkodobo cítiť naozaj dobre. To však trvá len do doby pokiaľ diétu dodržujete. Dlhodobo je tento spôsob stravovania neudržateľný a pre organizmus veľmi zaťažujúci.

Väčšina úbytku hmotnosti je spôsobená čiastočnou dehydratáciou. To znamená, že pri prerušení diéty sa vraciate takmer okamžite na pôvodnú váhu.

Pre podobné druhy diét platí:

„Je preukázateľné, že diéty s nízkym obsahom sacharidov zaisťujú rýchly úbytok telesnej hmotnosti.“

(*ketogénnej i paleo diéte sa budem venovať samostatne v ďalších častiach tohto seriálu)

Preukázateľné je tiež to, že diéty sú dlhodobo neudržateľné z dôvodu monotónnosti a prakticky každí kto ich dodržuje sa ihneď po skončení vracia na pôvodnú váhu. Takže nie sú efektívnym riešením na boj s nadváhou.

Zvláštnu pozornosť je potrebné venovať nízkemu príjmu (a obsahu) tuku u žien. Prílišné zníženie telesného tuku u žien je spojené s množstvom negatívnych vplyvov.

Tieto negatíva sú známe u výkonnostných športovkýň ako Female Athlete Triad Syndrom prejavujúci sa nasledovne:

  • znížená produkcia estrogénu vo vaječníkoch,
  • nepravidelnosť alebo úplné prerušenie menštruačného cyklu,
  • výrazná podpora vzniku osteoporózy.

V kombinácií s intenzívnym tréningom sa môžu účinky ešte zhoršovať.

Diéty a stravovacie plány na chudnutie - Schdnite s POHYBom

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu