Poznaj cieľ tréningu a budeš vyzerať lepšie.

Poznať cieľ tréningu znamená vyzerať lepšie. Vieš prečo trénovať pre veľký cieľ?

Cvičenie – tak ako každá činnosť by mala mať svoj cieľ. Chcieť byť najväčší, najchudší, najsvalnatejší nie je dostačujúce.

„Ak cieliš svoje trénovanie budeš vždy lepší a rýchlejší“

Či už posilňuješ pravidelne alebo len príležitostne, návšteva posilňovne je u teba podmienená nejakým cieľom. Ten cieľ môže byť čokoľvek. Byť najväčší v posilňovni, mať najlepší biceps, najvyrysovanejšie tehličkové brucho, byť zdravý…

Je dôležité poznať svoj cieľ. Možno si sa nad tým doteraz nezamýšľal ale ak budeš blúdiť bez cieľa, nikam sa nedostaneš. Aj cieľ chcem byť chudý, chcem byť štíhly, chcem byť zdravý je nedostatočný. Pretože je príliš všeobecný.

Tréningové ciele by sme mohli rozdeliť takto:

  • všeobecné = veľké, univerzálne, dlhodobé, celkové. Všeobecné ciele znamenajú akýsi všeobecný výsledok (status) tréningového snaženia, ktoré sú zväčša pomalé a praktické.

To môže byť: byť zdravý, byť vyrysovaný, byť svalnatý, …

  • konkrétne = malé, čiastkové, špecifické, krátkodobé. Konkrétne ciele znamenajú konkrétny výsledok tréningového snaženia, ktoré sú jednostranné dosahujúce 1 výsledok. Môžu byť pomerne rýchle ale zvyčajne nepoužiteľné v praxi (živote).

To môže byť: 100 opakovaní drepov s veľkou činkou, obvod pásu xy cm, schudnúť xy kg na hmotnosti, …

Tvoje ciele by mali byť veľké (všeobecné) zložené z tých malých (konkrétne). Ber tento celok ako schody, ktoré ak jednotlivo zdoláš – pokoríš celé schodisko.

Správne nastavená stratégia konkrétnych cieľov realizovaná dlhodobo vedie k obrovským tréningovým výsledkom.

A je oveľa efektívnejšia ako „len“ sledovať jeden všeobecný cieľ.

Príkladom z tréningovej praxe je:

Od mojich zverencov požadujem, pomenujme to vstupný test, ktorý obsahuje rôzne činnosti a parametre podľa individuality a cieľa.

poznat ciel treningu znamena schudnut narast svalov pohyb.sk

Ak je cieľom napríklad schudnúť v oblasti nôh a zlepšiť kondíciu zvolil by som nasledujúcu chronológiu cieľov.

Všeobecný cieľ: Schudnúť v oblasti nôh a zlepšiť kondíciu.

Konkrétne ciele smerujúce k veľkému všeobecnému cieľu:

1.prevedenie drepu,

2.prevedenie sérií drepov,

3.prevedenie sérií drepov s výskom,

4.prevedenie drepov s väčším závažím,

5.prevedenie drepu na 1 nohe,

6.prevedenie drepu na 1 nohe s výskokmi,

A tak ďalej.

Vieš si predstaviť niekoho kto má tučné nohy (alebo bol tučný celkovo) a je bez dostatočnej kondície, aby drepoval na jednej nohe s výskokom? To asi nie je moc reálne.

Na takéto prevedenie potrebuješ výbornú kondíciu aj silu a žiadne zbytočné kilá navyše.

Ak si svoje ciele rozkúskuješ napríklad tak ako som uviedol budeš úspešnejší vo svojom tréningovom snažení.

Za prvé sa budeš tešiť, pretože častejšie pokoríš svoju „laťku“.

Za druhé budeš v skutočnosti oveľa rýchlejší pri realizácií všeobecného cieľa.

Uviedol som príklad, ktorý nemusí byť jediný a pre teba ten správny, ale uvádza len jednu z možných ciest ako sa zlepšiť čo najrýchlejšie a mať zo seba stále dobrý pocit. Tento dobrý pocit zo seba je často cennejší ako dosiahnutie konečného výsledku.

Celý tréningový postup pre začiatočníkov som zhrnul v tréningovom manuále (knihe) pre ženy Začni cvičiť s POHYBom for Women (pre ženy) a Začni cvičiť s POHYBom for Men (pre mužov).

Tieto manuály zachytávajú kompletný tréningový plán, krok po kroku. Dostaneš tak kompletný, jednoduchý a veľmi presný návod na to ako trénovať preto, aby si dosiahol výsledky. Mnoho častí z tohto procesu je možné realizovať aj doma bez veľkého vybavenia tréningových pomôcok.

Ciele tréningových manuálov sú najmä dostať ťa do formy. To znamená spáliť prebytočný tuk, vybudovať pekné svaly tam kde majú byť a zlepšiť tvoju kondíciu i všeobecné zdravie.

Tréningové manuály pre mužov aj ženy kúpiš v našom eShope. Výsledky tých, ktorí trénovali podľa kníh Začni cvičiť s POHYBom nájdeš v referenciách.

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu