Ovocné diéty – chudnutie s nimi je účinné?

Ako správne držať túto diétu a pritom neprísť o tak potrebné bielkoviny

Ovocie sa v poslednej dobe čoraz viac spomína v súvislosti s chudnutím. Aké sú jeho skutočné účinky? Dá sa naozaj pomocou ovocia schudnúť? Áno, určite dá, ale…

Nejde o žiadnu super zaručenú diétu, s ktorou určite zhodíte 5 kg mesačne a zaručene priamo z vašich problémových partií. Takúto možnosť vám neposkytne ovocie, ani žiadna iná potravina.

Chudnutie musí byť spojené aj s pohybovou aktivitou.

Druhá strana mince ovocnej diéty

Ovocie poskytuje pre chudnutie veľa priaznivo pôsobiacich látok – vitamíny, minerály, stopové prvky, enzýmy a podobne. Na druhej strane ale stojí nedostatočné zastúpenie stavebných zložiek a to konkrétne aminokyselín resp. proteínov.

Z toho vyplýva, že chudnutie prostredníctvom konzumácie ovocia je možné, ale negatívom dlhodobej konzumácie ovocia bude deficit bielkovín, ktoré je ale môžete suplementovať doplnkami výživy proteínového charakteru. Inak povedané, pri zázračných ovocných diétach síce chudnete, ale čoskoro narazíte na problém nedostatku bielkovín.

Riešením je kombinácia ovocia s potravinami bielkovinovej povahy (kde je aj dostatok tuku). Pričom ovocie by malo tvoriť väčšiu alebo aspoň polovičnú časť konzumovanej potravy. Využije sa tým efekt pocitu  sýtosti, ktorý zabráni konzumácií ďalšej potravy, ktorú zvyčajne prijímame navyše.

je chudnutie ovocnou diétou naozaj účinné pohyb.sk

POZOR! Pri optimálnom nastavení takejto konzumácie ovocia a potravín je možné takmer neobmedzene fungovať dlhodobo bez akýchkoľvek diét a drastických obmedzení.

Kedy môže ovocie naozaj pomôcť schudnúť

ŠPECIÁLNY TIP! Ako dobrý tip sa osvedčilo pred každým jedlom zjesť jeden kus ovocia.

Dôležité je striedať rôzne typy ovocia. Budete tak telo zásobovať množstvom vitamínov a stopových prvkov, ktoré sú nevyhnutné pre zdravé fungovanie organizmu a zrýchľovanie metabolických procesov.

Odporúčané sú predovšetkým jablko, ananás, melón, grep, pomaranč alebo citrón. Čím viac rozšírite toto spektrum, tým lepšie výsledky dosiahnete.

Ovocie obsahuje množstvo látok urýchľujúcich metabolické procesy. Je výborným zdrojom sacharidov prevažne so stredným a nízkym glykemickým indexom.

Viac o glykemickom indexe potravín sa dozviete v článku – Sacharidy v procese chudnutia a rysovania svalov

Najmä u ľudí so žalúdočnou nestabilitou neodporúčam konzumáciu citrusového ovocia na prázdny žalúdok. Pretože citrusové ovocie je síce svojím obsahom veľmi prínosné chudnutiu, ale vysoký obsah kyselín môže vyvolať pálenie záhy a žalúdočné problémy.

Konzumáciu ovocia určite odporúčam, ale vyhnite sa ovocným diétam, kde sú ostatné zložky potravy výrazne poddimenzované. Pri konzumácii ovocia striedajte čo najviac rôznych druhov a kombinujete ovocia predovšetkým s bielkovinami a dostatkom tuku. 

Autor: Ľuboš Gsch

Foto: all-free-download.com

Odporúčané produkty z nášho e-shopu