Osobný tréner a 3 mesačná premena postavy v praxi

3 mesačný komplexný program zmeny postavy s osobným trénerom - ako vyzerá reálne? Aké môžu byť aj tvoje výsledky?

Komplexný program zmeny postavy je produkt vyprofilovaný rokmi osobných tréningov s cieľom zlepšiť telesné proporcie postavy, zvýšiť kondíciu a v nemalej miere osobnú, psychickú pohodu.

Keď Tomáš absolvoval 3 mesačný komplexný program prvý krát jeho postava a kondícia nespĺňala žiadnu z požiadaviek akú voči sebe mal.

Nespokojnosť so sebou samým je nielen v Tomášovom prípade silnejší faktor ako samotná nadváha, pohybové obmedzenia alebo nízka úroveň kondície aj pre každodenné aktivity.

Tomáš ako podnikateľ venoval mnoho pozornosti svojej práci. Pričom v značnej miere zanedbal starostlivosť o seba. To sa výrazne prejavilo nadváhou, nedostatkom energie ale najmä negatívnymi pocitmi zo seba samého.

V úvode našej 3 mesačnej premeny boli jeho parametre takéto:

  • Vek: 31
  • Výška: 182
  • Hmotnosť: 116
  • Obvod pása: 117

Každý 3 mesačný program začína vstupnou diagnostikou a následnou konzultáciou pre určenie východiskových hodnôt (meraní a možností) a následne spoločne nastavujeme ďalší postup tak, aby bol realizovateľný pre obe strany.

1. mesiac premeny tela – tréningový a stravovací proces

Nastavenie stravovacieho plánu je štandardnou súčasťou komplexného program zmeny postavy. Podľa dotazníka som preto zostavil veľmi jednoduchý a dostupný stravovací plán zameraný prioritne na zdravšie alternatívy “rýchlych” jedál. Až následne sme hľadali alternatívy k čo najlepšiemu prispôsobeniu makroživín.

Stravovací i tréningový plán a najmä ich dodržiavanie sú základom komplexného programu zmeny postavy.

Tréningový proces (plán) sme založili na striedaní silového a silovo-dynamického tréningu. Z dôvodu pracovnej vyťaženosti Tomáša dochádzalo častejšie k silovým tréningom, nakoľko na dynamickejšie prvky je vyžadovaná vyššia potreba energie i kondície. A tou sme nedisponovali.

Všeobecne platnou zásadou pre tréningy začiatočníkov (zhrnuté tiež v mojich knihách pre mužov a ženy začiatočníkov) je tréning prvotne zameraný od stredu tela do strán prípadne od nôh smerom hore. V tomto prípade sa ukázala ako vyhovujúcejšia varianta postupu od nôh hore.

2. mesiac premeny tela – tréningový a stravovací proces

V prvom mesiaci väčšinovo dochádza “len k malým” zmenám nakoľko nastavenie režimu môže byť značne stresujúce. 

Druhý mesiac je v praxi na chudnutie resp. zmenu postavy spravidla najúspešnejší. Dôvod je ten, že telo sa adaptuje dostatočne na režim (tréning aj stravu) ale nie tak výrazne, že by vyžadovalo ďalšie výrazné podnety.

Stravovací plán prešiel minimálnou úpravou opäť smerujúcou k lepšiemu výberu “rýchlych” jedál, ktoré nevyžadujú náročnú prípravu. Podľa možností sme zlepšili vzorec prijatých makroživín.

Tréningový proces v druhom mesiaci opäť patrí zmenami k najvýraznejším. Postupným zvýšením sily a posilnením najviac ochabnutých svalových partií sme sa pomerne rýchlo dokázali presunúť k pôvodnému plánu. To znamená striedaniu silového a silovo-dynamického tréningu.

3. mesiac premeny tela – tréningový a stravovací proces

Stravovací plán bol opäť nastavený k lepšiemu pre na vzorec 40/30/30 (S/B/T) pretože ten sa ukázal ako najviac vyhovujúci čo sa týka Tomášových potrieb. Slušné výsledky za dva mesiace boli motivujúce k tomu, aby sa aspoň čiastočne “rýchle” jedlá nahradili plnodnotnými (najmä čo sa týka kultúry stolovania, pretože tá má tiež nemalý vplyv na osobnú pohodu a trávenie).

Tréningový proces sme boli schopný opäť posunúť k lepšiemu. Silové a dynamické prvky boli v pomere 1:1. Navyše tak ako to bolo u stravovania. Tomáš bol motivovaný výsledkami niekoľkokrát absolvovať kardiotréning (bicykel) aj sám.

Výsledky po 3 mesiacoch

  • Výška: 182
  • Hmotnosť: 102
  • Obvod pása: 100
3 mesačný komplexný program zmeny postavy s osobným trénerom Lubos Gsch Pezinok
Výsledky 3 mesačného komplexného programu zmeny postavy.

Výsledky tohto programu boli výborné a to najmä vďaka seriózneho prístupu zo strany Tomáša.

Úspešnosť 3 mesačných komplexných progamov je založená na myšlienke POHYBu. Viac si môžeš prečítať v linku – IDEA POHYBu.

Máš otázky ohľadom 3 mesačného komplexného programu premeny postavy alebo Tomášovej premeny? Kontaktuj ma mailom na lubos(zavináč)pohyb.sk, rád zodpoviem tvoje otázky.

Foto: goodfon.su a archív POHYB

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner
AHOJ. Srdečne ťa vítam na mojej stránke. Som profesionálny osobný tréner, otec dvoch detí, dvoch tréningových kníh a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať, že skvelé telo môže mať každý. A to s radosťou, dobrým pocitom zo seba samého a zábavne. Rád ťa prevediem procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Preto dosiahneš výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície efektívne a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu