Osobný tréner: 2 mesiace takmer denného tréningu brucha ako absolútna zbytočnosť – osobná skúsenosť

Intenzívny tréning brucha 4-5x týždenne je neefektívne mrhanie časom a energiou.

Pre zranenie som bol nútený prispôsobiť svoj tréning. Pre zranení prst na ruke a palec na nohe som eliminoval tréning nôh a ťahových cvikov na absolútne minimum. Zameral som sa prioritne na tréning brucha, ktoré som mohol cvičiť takmer bez obmedzení.

Môj štandardný tréningový plán bol narušený zranením. Pri tréningu výskokov na bedňu som si zranil prst na ruke a pri práci na dome  palec na nohe. Tréningová rutina tak ako ju cyklicky vykonávam bola znemožnená – kompletný celoročný cyklus tréningu nájdeš ak sa staneš členom POHYBu = členstvo v POHYBe.

Ako možnosť pokračovať v pravidelnom tréningu prichádzala do úvahy väčšina tlakových cvikov a plnohodnotný tréning brucha. Nakoľko aj tlakové cviky nebolo možné vykonávať úplne striktne prioritou sa stal tréning zameraný na brušné svalstvo.

Takto zostavený tréning nie je zďaleka ideálny a ani ti ho neodporúčam. Ber to ako informáciu, ktorú som prakticky overil za teba. Ty preto nemusíš robiť tú chybu, ktorú robí mnoho trénujúcich v domnení, že zlepšia proporcie svojich brušných svalov.

Moje zranenia, ktoré narušili bežnú tréningovú rutinu som chcel využiť. Využiť na extrémne trénovanie a zaťažovanie brucha 4-5x do týždňa. Pričom som bol sám zvedavý na výsledok.

Cieľom bolo v tréningu s vysokou a častou záťažou pracovať na maximálnom rozvoji brušných svalov.

Uvádzam ti príklad tréningu brucha vrátane cvikov, ktoré sa stali v tomto experimente náplňou:

  • Grilovanie = 4x 4 varianty cviku doska v 30-45 sekundových intervaloch (spolu 16 sérií),
  • Dvíhanie nôh v ľahu 4x 15 opakovaní,
  • Podávanie fit lopty v ľahu 4x 15 opakovaní,
  • Horolezec 4x 15 opakovaní (každá strana).

Pred začatím tohto brušného experimentu moje brucho vyzeralo takto:

Brušné svaly pred 2 mesačným experimentom.

Po ukončení experimentu v trvaní  cca 10 týždňov vyzeralo moje brucho takto:

Po 2 mesačnom experimente tréningu brucha.

Porovnaním vedľa seba vyzerajú foto takto:

Porovnanie po 2 mesiacoch tréningu zameraného na brušné svaly.

Takmer žiaden výrazný rozdiel (opticky) som nevidel.

Výsledok veľmi častého a objemného tréningu brucha: výrazné preťažovanie a nadmerné cvičenie tvojich brušných svalov ti za štandardných okolností neprinesie nadpriemerné výsledky.  Konečný verdikt – bezvýsledné mrhanie časom a energiou.

V štandardnom tréningovom cykle cvičím brušné svalstvo takto (väčšinu tréningových cyklov nájdeš v sekcií členstvo v POHYBe). Je to nadpriemerne dostačujúce, jednoduché a najmä ušetríš si 4/5 času aj energie, ktoré môžeš využiť efektívnejšie.

Vzorový tréning na brušné svalstvo:

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner
AHOJ. Srdečne ťa vítam na mojej stránke. Som profesionálny osobný tréner, otec dvoch detí, dvoch tréningových kníh a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať, že skvelé telo môže mať každý. A to s radosťou, dobrým pocitom zo seba samého a zábavne. Rád ťa prevediem procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Preto dosiahneš výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície efektívne a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu