Opäť potvrdené: Silové cvičenie predlžuje život

Najnovšia štúdia opäť potvrdila, že silový tréning predlžuje život

Silový tréning vyriešil tajomstvo dlhovekosti. Ak si kardio maniak, silové cvičenia s radosťou preskakuješ a radšej pracuješ behom, alebo inou kardio činnosťou na úprave svojej hmotnosti – spozorni. Po behu možno vnímaš svoje nohy boľavé a vysilené. Bohužiaľ toto sa za silový tréning nepočíta.

Nepochybuj o tom, že aj kardiovaskulárna činnosť je zdraviu veľmi prospešná, tvaruje telo, uvoľňuje mysel a mnoho iného. Táto štúdia však potvrdila, že tajomstvo dlhovekosti sa skrýva v silovom (anaeróbnom) tréningu.

Časopis preventívnej medicíny uverejnil štúdiu, v ktorej vedci zo školy Medicíny v Pennsylvánií uvádzajú jednoznačný súvis medzi dĺžkou života a silovým tréningom.

Napriek tomu, že o kardio činnostiach bol preukázaný priaznivý vplyv zníženia kardiovaskulárnych chorôb, taktiež Alzheimerovej choroby a rakoviny, vedci vyhodnotili potrebu porovnania kardia (celkovej úrovne aktivity) a silového tréningu vzhľadom k celkovému zdraviu a dlhovekosti.

Preskúmaním vplyvu silového tréningu na úmrtnosť bolo jednoznačné.

Výskumníci vyhodnotili údaje prieskumu National Health Interview zhromaždené v období medzi rokmi 1997 – 2001. Toto obdobie datuje úmrtie viac ako 30 000 osôb nad 65 rokov fyzického veku až do roku 2011.

Iba 9% ľudí uvádzalo pravidelné vykonávanie silového tréningu najmenej 2x týždenne. Z týchto 9% ľudí malo:

  • až 46% celkovo, nižšie riziko predčasného úmrtia než ľudia, ktorí nevykonávali silový tréning.
  • Až 41% celkovo, menšiu pravdepodobnosť úmrtia na zlyhanie srdca než ľudia, ktorí nevykonávali silový tréning.
  • Až 19% celkovo, menšiu pravdepodobnosť úmrtia na rakovinu než ľudia, ktorí nevykonávali silový tréning.

Výskum uvádzal po úprave iných faktorov životného štýlu (fajčenie, alkohol) rovnako priaznivý vplyv ako je prezentované.

Stanovisko vedcov: Pravidelné vykonávanie silového tréningu by malo zaujať pevné miesto vo tréningovom programe.

Preto neváhaj pri voľbe svojho tréningu použiť aj silu a zaťaženie. Ak si nevieš vhodne zostaviť silový tréning sám, ponúkam ti kompletné riešenie. Nasmeruj na tento článok každého, kto chce žiť skutočne dlho. Ďakujem ti za zdieľanie.

Foto: goodfon.su

Zdroj: fitnessmagazine.com, mensfitness.com

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu