Nesprávny štart do cvičenia je horší ako nerobiť nič… detaily riešte neskôr

Začínate cvičiť alebo už dlho bojujete bez výsledku?! Zamerajte sa na priority.

Je správne začať cvičiť alebo robiť čokoľvek čo vám zlepší život. Ten správny smer je zameraný na priority a nie malichernosti. Tak to platí v živote, v biznise, v rodine i posilňovaní.

„Centimeter na obvode pásu, alebo jeden kilogram na vašej hmotnosti vo vašom živote nič nezmení.“

Dennou situáciou asi každého trénera je riešenie malicherností ľudí, ktoré veľmi pravdepodobne ani neexistujú. Každý, a naozaj každý jeden z nás ma v živote a to v každej jeho oblasti nejaké problémy. Pridávať si starosti vecami typu, potrebujem dať dolu ešte aspoň jedno kilo, centimeter zo stehien alebo pridať aspoň centimeter na obvode hrudníku je naozaj zbytočné.

Či s cvičením začínate alebo už nejakú dobu cvičíte neupriamujte sa na detaily tohto typu.

Ženy to najčastejšie preháňajú s cvičením nôh a bežeckým pásom, muži s cvičením pŕs a rúk.

Vaše začiatky by mali byť smerované na väčší cieľ ako len tieto drobnosti. Ako som už opísal v článku „Mojím cieľom je len tehličkové brucho“ vaše telo nie je komoda so šuflíčkami, ktoré môžete ľubovoľne upratať alebo nechať rozhádzané, vaše telo je jeden komplex.

Zaoberať sa ešte pred dostatočným rozvojom takýmito vecami je zbytočné, demotivujúce a chaotické.

Vezmite si situáciu takto:

Ani architekti nezačínajú nákres domu tvoriť kachličkami na toalete. U architekta budú základom nosné múry a priečky.

U vás by malo byť základom dostatočná adaptácia na tréning a zlepšenie kondície, prípadne koordinácie a flexibility. Týmto by ste mali začať.

Po úvodnej adaptácií na tréningové zaťaženie si stanovte vysoké ale reálne ciele. Spravidla najhorším cieľom je konkrétne číslo ukázané na vašej osobnej váhe.

Permanentne sa stretávam, s tým, že ľudia majú konkrétny cieľ – úpravu telesnej hmotnosti na konkrétnu hmotnosť. Samozrejme je to lepšie ako nič. Ale ak máte na výber merajte radšej centimetre. Na obvode pásu, rúk stehien alebo hociktorej partie požadujete.

„Centimetre sú pre vás lepší ukazovateľ ako kilogramy.“

Veľmi praktický dôvod prečo je to tak:

Ľudia, ktorý absolvovali moje niekoľko mesačné programy (viac v sekcií Osobný tréner) napriek tomu, že schudli bežne 10 – 15 cm z obvodu pásu svoju hmotnosť zmenili veľmi mizivo ak vôbec. Niektorý dokonca na hmotnosti pribrali.

Vysvetlenie je takéto: Svaly sú ťažšie ako tuk

tuk vs svaly porovnanie velkosti tuku a svalov pohyb.sk

Nielen svaly v definícií som kulturista alebo kulturistka. Každý človek, aj vy alebo ja potrebuje svaly, aby mohol prežiť. Bez nich to proste nejde.

Kým vaše svaly narastú do pomenujme to „svalnatých“ rozmerov uplynie veľmi veľa času a na vašom tele i jeho práci sa zmení veľmi veľa vecí.

Prioritne sa na vašom tele upravia (opravia) svaly, ktoré už máte. Spevnejú, zosilnejú a stanú sa kvalitnejšie a hustejšie. Tým sa aj váha zdanlivo rovnako veľkého svalu môže výrazne zvýšiť.

Toto zvýšenie podielu svalov na tele bude mať za následok, že budete spaľovať viac kalórií. Svaly doslova požierajú tuk. A to aj tie nekulturistické.

Opäť krátke vysvetlenie na príklade:

Ak vaše telo bude „živiť“ 40kg svalov spáli podstatne menej kalórií ako keď budete mať 60kg svalov.

Preto si definujte základné ciele ako pravidelné cvičenie a úprava stravy. Sústreďte sa na základné cviky a dajte si poriadne zabrať. Ak potrebujete konkrétny cieľ odporúčam vám odrátavať centimetre na obvode vášho pásu.

Je veľmi pravdepodobné, že ak sa vám bude dariť upravovať telo podľa tohto „návodu“ a vytrváte. Dospejete k názoru, že aj keď bolo vašim cieľom mať obvod pásu 70cm a zatiaľ ste sa dostali na 71cm najmenej. Cítite sa fit, zdravý, príťažlivý a spokojný.

Paradoxom býva, že ak už situáciu pojmete takto. Som fit a to je podstatné. Tie možno dlho požadované centimetre prídu doslova samé.

Foto: flickr.com

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu