Nárazová diéta: Seriál schudnite s POHYBom 8/21

Nárazová diéta často drasticky redukuje príjem kalórií a to nie je správna voľba pre chudnutie ani zdravie.

Nárazová redukčná diéta zahŕňa aj rôzne kombinácie iných diét, ktoré sú zhodné v tom, že až drasticky regulujú príjem kalórií. Zväčša v rozmedzí 800-1200 kalórií.

Priemerná žena vážiaca 60kg potrebuje pre aktívny a zdravý život skonzumovať denne približne 2400 kalórií. Priemerný muž vážiaci 80kg potrebuje približne 3200 kalórií.

Základom chudnutia na telesnej hmotnosti je:

„Príjem musí byť menší ako výdaj.“

Zdravší vzorec je:

„Výdaj musí byť väčší ako príjem“

Zdanlivo zanedbateľná zmena poradia premenných má veľký ideový dopad. Druhý vzorec naznačuje, že kalórie musíte prijímať a následne vydávať. A nie naopak, sústrediť sa iba na čo najnižší kalorický príjem!

Diétne programy, ktoré udržujú nízky príjem kalórií dlhšie ako dva týždne môžu byť zo zdravotného hľadiska nebezpečné, pretože nezabezpečujú ani príjem minimálneho množstva jednotlivých živín. V tomto prípade nedodávate telu látky potrebné pre optimálne zdravie a fungovanie.

„V dôsledku takéhoto nízkeho kalorického príjmu môžete pociťovať negatívne dopady už pri krátkodobom dodržiavaní.“

Medzi najbežnejšie negatívne dopady patrí:

  • výrazná strata svalovej hmoty a tekutín s minimálnou stratou tuku,
  • výrazné zníženie pracovného (aj športového) výkonu,
  • výrazný úbytok sily i psychickej odolnosti,
  • spomalenie metabolizmu, čím znížite aj možnosť tela spaľovať tuk.

Štúdie preukázali, že dlhodobé zníženie energetického príjmu u necvičiacich mužov viedlo k zníženiu ich kľudového metabolizmu.

Navyše bolo zistené, že 99% osôb držiacich tento druh diéty bolo v priebehu jedného roku späť na pôvodnej alebo ešte vyššej telesnej hmotnosti.

Nárazová redukčná diéta je teda po všetkých stránkach (z hľadiska spaľovania tuku aj zdravotného hľadiska) možnosť, ktorú vám neodporúčam. Z dlhodobého hľadiska ju môžeme vyhodnotiť ako stratu času, ktorá vás môže demotivovať a vy tak nikdy nedosiahnete váš cieľ.

Diéty a stravovacie plány na chudnutie - Schdnite s POHYBom

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu