Nárast svalov: 9 rokmi preverených bodov – ako si splniť kulturistické ciele

Rokmi preverená stratégia ako rýchlo plniť svoje ciele pri formovaní svalnatej postavy

Ľudia sa domnievajú, že aj s nulovými schopnosťami a odhodlaním môžu dosiahnuť svoje ciele vo forme svalových prírastkov. Ak by to bolo tak jednoduché, poznali by sme viac ľudí ako je Arnold Schwarzenegger. Silný, veľký, bojovný a cieľavedomý. Pre uskutočnenie veľkých cieľov potrebujete vedieť viac, ako len priemerný cvičenec. Odhodlanie, prístup a disciplína sú vlastnosti, ktoré vám určite nesmú chýbať.

1. Verte v seba samého a neverte pochybným fitnes radcom

Vo svete je stále viac odborníkov. Odborníkov, ktorý za pár eur rozdávajú jednoduché rady, tipy a triky. Sú presvedčení, že ich postupy sú presne tie, podľa ktorých by ste mali žiť. Ak počujete niekoho hovoriť o presných postupoch, instantných riešeniach, čo by ste mali robiť, veľmi pravdepodobne ide o ďalšieho z lacných guru, ktorý vie o náraste svalov rovnako veľa informácií ako deti v škôlke.

Samozrejme, že existujú profesionálny fitnes tréneri. Tí ale nikdy netvrdia, že vedia všetko, a to čo vedia má vždy veľkú hodnotu. Neponúkajú instantné riešenia.  Preto nie je možné od nich kúpiť rýchly, jednoduchý a lacný recept na budovanie svalov.

Ak chcete dosiahnuť svalové prírastky stačí vám zdravo jesť, veľa a poriadne cvičiť a patrične odpočívať – toto vie každý aj bez fitnes gurua.

2. Posilňujte svoju vnútornú silu

Najlepší športovci v akomkoľvek odvetví disponujú najmä veľkou duševnou silou. Hovoria o snoch, predstavujú si ich a s veľkým odhodlaním ich nasledujú. Preto by ste tak mali urobiť aj vy. Neustále vidieť samých seba vo svojich snoch. Čoskoro si uvedomíte, že táto fantázia môže byť aj vašou realitou.

3. Uvedomte si čo chcete

Možno to znie príliš jednoducho. Problémom je často to, že ľudia vlastne ani nemajú potuchy čo chcú v živote. Niektorý by možno niečo chceli…

Veľa princípov v živote je totožných aj v rozličných odvetviach. I v posilňovaní. Veľmi často sa s tým stretávam v praxi. Jeden mesiac je cieľom budovať obrovské svaly, ďalší mesiac dosiahnuť čo najväčšiu silu, o týždeň neskôr je požiadavkou spaľovať tuk v oblasti brucha… Hádajte čo dosiahnete takýmto chaotickým postupom??? Veľmi pravdepodobne vôbec NIČ!

Úlohou číslo jeden je v tomto prípade stanoviť si prioritný cieľ, ktorý chcete nasledovať. Neznamená to, že ho nikdy nezmeníte. Znamená to, že aspoň po určité obdobie (dostatočne dlhé) budete tento cieľ následovať.

Dajte si čas a o svojom cieli popremýšľajte. Ak si uvedomíte len túto jednu jedinú vec vo vašich pokrokoch nebudete chaotizovať, preto bude váš pokrok oveľa jednoduchší a rýchlejší. Nebudete totiž strácať čas blúdením po aktivitách, ktoré pre vás nemajú žiaden zmysel.

4. Počúvajte svoje telo

Ľudské telo je najdokonalejší mechanizmus vo vesmíre. Ak ho budete počúvať presne vám „povie“ čo by ste mali robiť. Či máte viac jesť, cvičiť alebo oddychovať. Nikdy vás neoklame.

5. Učte sa

Je pravda, že najviac svalových prírastkov získate tvrdou prácou so závažím. Ale učenie je rovnako dôležité. Experimentujte s novými cvikmi a cvičeniami, vzdelávajte sa a buďte otvorený novým veciam. Nie zbytočne sa hovorí, že práve vedomosti sú najväčším pokladom.

rokmi preverené kulturistické ciele nárast svalov pohyb.sk

6. Precvičujte všetky svaly

Aj keď vám najviac záleží na veľkých svalnatých ramenách a nohy práve nie sú vašou prioritou trénujte všetky časti vášho tela. Kompletný a komplexný tréning, ktorý zaťaží aj pre vás neprioritné svalové partie udrží v tele silu a rovnováhu. Ak je v rozvoji jednotlivých svalov veľký rozdiel – znižuje sa celkový výkon cvičenia. Čím môžu začať zaostávať aj prioritné partie.

7. Sústreďte sa na správnu techniku

Aj v samotnej kulturistike platí, že kvalita víťazí nad kvantitou. Kvalitné technické posilňovanie je nielen najlepšou prevenciou zranenia ale poskytuje tiež najlepšie výsledky v podobe rozvoja kondície a budovania svalovej hmoty.

Buďte na seba prísny na začiatku aj na konci tréningu a rovnako v každom opakovaní i tréningu. Dôraz na kvalitný tréning vám umožní trénovať kratšie, čím získate úsporu času stráveného v posilňovni.

8. Buďte pravidelný a disciplinovaný

Ak opísané činnosti nebudete vykonávať pravidelne a riadnou dávkou disciplíny, žiadnych výsledkov sa nedočkáte.

9. Vydržte

Tréningové snaženie je dlhá často až celoživotná cesta. Neexistujú jednoduché tipy ani triky ako tento čas výrazne skrátiť. Ak si myslíte, že áno, čítate nesprávny web a príspevok nesprávneho autora.

Výdrž je kľúčom. Prvé výsledky vášho snaženia sa dostavia už po pár týždňoch ak sa budete riadiť týmito jednoduchými bodmi. Skutočný výsledok bude však otázkou niekoľkých mesiacov a možno rokov. Preto vydržte a nepoľavujte. Iba tak sa dočkáte skutočne veľkých cieľov.

Objavte ešte väčšie množstvo užitočných rád, stačí scrolovať nižšie a preskúmať aj podobné články, ktoré najdete pod autorom tohto článku.

Foto: goodfon.su

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu