Mojím cieľom je len tehličkové brucho

Mať vyrysované "tehličkové" brušné svaly je snom každého - ak sa upriamiš len na tento cieľ, netrafíš ho.

Táto veta od zverenca je postrachom asi každého osobného trénera. Je to úsmevné ale často (bohužiaľ) predzvesťou neúspechu.

Je potešujúce ak je tvoj cieľ vyrysované „kockové“ brucho. Ešte potešujúcejšie je, ak si sa rozhodol preto niečo urobiť. Čím ťa možno nepoteším, možno motivujem je, že to nebude hneď – budeš sa musieť naozaj snažiť. Vyrysované brušné svalstvo totiž nie je náhoda. Je to výsledok správneho tréningového a stravovacieho systému.

Hneď na začiatok si treba určiť správny cieľ.

Nie je to cieľ: chcem tehličkové brucho, ostatné je druhoradé.

Na svoje telo by si sa mal pozerať ako na celok, preto je potrebné venovať každej časti. Ak si ochotný pre vyrysované brušné svaly robiť len brušáky, tehličiek na páse sa nedočkáš. Nemusí to byť prioritne zložité, práve naopak. Toto (brušákovanie) však nefunguje.

„Tréner, robím 300 brušákov denne už mesiac a kocky na bruchu stále nevidím.“

Prečo sa brušákmi tehličiek na bruchu nedočkáš čítaj v článku – Ako schudnem na nohách a bruchu?

mojim cielom su tehlicky na bruchu pohyb.sk

Ak budeš robiť stovky alebo aj tisícky opakovaní brušákov, tvoj ostatný tréning a stravovanie sa nezmení, tehličky ani vyrysované svaly na tele nikdy neuvidíš. Oni (tie kocky na bruchu) tam sú, skryté pod vrstvou tuku.

Aby boli tvoje brušné svaly (tehličky, kocky, sixpack, …) viditeľné, musíš okrem vybudovania brušných svalov (tie tam poväčšine už sú), zhodiť vrstvu tuku, aby boli viditeľné.

V opačnom prípade sa môžeš pýšiť neviditeľnými kockami na bruchu.

Najlepšie aj najjednoduchšie čo môžeš urobiť je regulovať a kontrolovať stravu kedy optimálne rozdelíš bielkoviny, sacharidy aj tuky v pravidelných a optimálnych denných dávkach.

Ďalším krokom by mal byť efektívny tréning – nielen brucha, ale celého tela.

S efektívnym a cieleným tréningom ti môžu pomôcť moje tréningové manuály. Sú to knihy obsahujúce kompletný tréningový postup od A do Z. Je to akýsi vylepšený tréningový plán s kompletným vysvetlením konkrétnych krokov, cvikov a postupom vysvetlený jednoducho najmä preto, aby bol maximálne upotrebiteľný.

Tréningové manuály kúpiš v našom eShope alebo v kníhkupectvách:

Začni cvičiť s POHYBom for Men je manuál pre mužov.

Začni cvičiť s POHYBom for Women je manuál pre ženy.

Ako som už spomínal v článku, ktorý ti odporúčam vyššie (Ako schudnem na nohách a bruchu?), tvoje telo pracuje ako jeden celok. Práve preto je potrebné ho ako celok aj precvičovať.

Foto: Goodfon.su

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu