LHIT = nižšia intenzita HIT s väčšími výsledkami spaľovania

Low HIT je cesta ako spáliť veľa kalórií (schudnúť) len minimom námahy

Mnoho ľudí si myslí, že preto, aby schudli musia vykonávať dlhé kardio (kardiovaskulárne) tréningy každý deň.

Na otázku ako je najlepšie a najrýchlejšie schudnúť za pomoci kardia neexistuje lepšia alebo horšia odpoveď, resp. prezentujme, že neexistuje jediná správna odpoveď.

Takže, ak si myslíte, že je potrebné denne hodinu či dve behať aby ste schudli, myslíte nesprávne.

Štúdia, ktorá prebehla v Kanade zistila, že 2 hodiny a 25 minút intervalového tréningu v týždni produkuje výrazné fyziologické zmeny (chudnutie).

Tieto zmeny sú porovnateľné s vysokým objemom vytrvalostného tréningu (vzdialenosť, výkon) za dva týždne. V rámci uvedenej štúdie vedci využívali nízky objem, vysoko intenzívny intervalový tréning tzv. HIT alebo HIIT, ktorý transformovali na LHIT.

Popis tréningu HIT – Chcete sa dostať na jednociferné % telesného tuku? Šprintujte!

Tradičný HIT je príliš náročný a tým nepraktický pre obéznych a starších ľudí.

Tieto dve skupiny ľudí tak nemali z HITu takmer žiaden prospech nakoľko pre ich možnosti nebol realizovateľný.

Výsledky štúdie boli zaujímavé hneď z dvoch dôvodov:

1 – objem tréningu bol cca o 90% menší ako pri vytrvalostnom tréningu;

2 – čas tréningu bol cca o 75% nižší.

lhit low hit trening pre chudnutie spalovanie kalorii pohyb.sk

Tieto dve skutočnosti sú dôvodom, prečo by ste sa mali radovať, ak sa už dlhú dobu snažíte chudnúť za pomoci dlhých hodín behania alebo inej kardio činnosti.

Rovnako túto informáciu môžu využiť aj súťažný športovci, ktorí sa pripravujú na sezónu.

Potvrdeným faktom je, že prostredníctvom LHIT môžete výrazne chudnúť v kratšom čase a s menším úsilím.

V praktickej štúdií boli účastníci zapojený do 6 kardio tréningov po dobu dvoch týždňov (v základe).

Každý tréning trval 20 – 29 minút. Načasovanie bolo v podstate stále rovnaké.

Všetci zúčastnení zvýšili počet intervalov v priemere každý druhý tréning.

Ako rozdielne trénovať HIT a LHIT pre efektívne chudnutie – HIT je pre teba príliš náročný?Použi LHIT!

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu