Je sila muža atraktívna?! U žien je táto atraktivita umocnená silou, ktorou oplýva.

Posilňovanie ovplyvňuje boj nie len s obezitou ale aj depresiou. Je potrebné k tomu vôbec niečo dodať?

Nikdy, naozaj nikdy nevieš kedy si budeš musieť vyhrnúť rukávy. A ak ten čas nastane, budeš rád, že sa môžeš spoľahnúť na svoju telesnú (fyzickú) silu. V prípade, že pohodlie techniky a nástrojov pominie, zostanú len tie najobyčajnejšie súboje.

SVALY PROTI SVALOM a SVALY PROTI PRÍRODE.

Až priveľmi často je v bežnej populácií budovanie sily a svalov prisudzované povrchným nafúkancom a hromotĺkom. Sú vytvorené akési imaginárne limity medzi cťou, silou, rozumom a svalmi. Akoby tieto nijako nešli dohromady. Opak je však pravdou.

Veľké množstvo významných osobností z histórie (i súčasnosti), vrátane politikov, mysliteľov a spisovateľov tieto limity odmietlo. Pričom sami preferovali a šírili:

Význam vývoja duše, tela i mysle.

Tieto osobnosti preferovali u mužov veľmi silné telo. Pretože iba tak môže byť muž schopný rozvíjať ďalšie svoje cnosti v najväčšej možnej miere.

Možno aj vieš o Rooseveltovom presvedčení. O tejto (jeho) pravde – ako zmenil svoje slabé, neustále chorľavé chlapčenské detstvo na silnú a chlapskú mužnosť.

Zmenený na silného, svalnatého alfa samca pohyb.sk

Bolo to po tom, ako mu jeho otec povedal:

“Theodore, máš myseľ, ale nemáš telo. A bez pomoci tela nezájde myseľ tak ďaleko, ako by mala. Musíš si svoje telo vybudovať.”

Na to mu malý Theodore Roosevelt odpovedal: “Ja si svoje telo spravím!”

A týmto robením (trénovaním) strávil celý zvyšok života. Pravidelne boxoval, zápasil, chodil na túry, plával a chodieval na lov až do svojej smrti.

Ďalší historicky veľmi významný muž s rovnakým názorom a identickým príbehom je Winston Churchill.

Wiliam Manchester, biograf Wistona Churchilla túto jeho premenu opísal takto:

“Ako chorľavý a nevyrovnaný slaboch s bledými, krehkými dlaňami dievčaťa, hovoriaci šušlavo a trocha koktavo, bol vydaný na nemilosť šikane. Bili ho, posmievali sa mu a hádzali po ňom kriketové loptičky. Trasúci sa a zosmiešňovaný sa skrýval do neďalekých lesov. Bol len ťažko niečím, z čoho by vyrástol gladiátor. Jeho jedinými zbraňami boli neotrasiteľná vôľa a počiatočný zmysel pre nesmrteľnosť…“

Churchill od svojich 7-mich rokov začal meniť svoj charakter. Chcel tak dokázať, že gény, s ktorými sa narodil mu nemôžu predpovedať jeho osud.

Významný anglický psychiater a autor knihy Human Aggression (Anthony Storr), tvrdí, že Churchill “sa do istej miery nútil do vecí, ktoré boli proti jeho vnútornému prirodzeniu”. Sám Churchill si vytvoril predstavu, v ktorú veril, a to že je strojcom vlastného osudu. Toto presvedčenie ho držalo „nad vodou“ celý jeho život.

Všetky poznatky, ktoré sme sa naučili o motivácií ľudí, potvrdzujú nesmiernu silu jeho záväzku.

H. Sheldonom boli vymedzené tri prevládajúce stavby tela. Mezomorf, ektomorf a endomorf.

Každú stavbu definoval prislúchajúcimi rysmi.

Ektomorf (štíhly), mezomorf (svalnatý) a endomorf (tučný).

Wiston Churchill  zapadal podľa analýz celkom jasne do stavby endomorfa = prirodzene tučného človeka.

Jeho hlava bola nemotorná, údy (končatiny) mal v porovnaní s telom malé, brucho vyduté obalené tukom a hrudník útly. Jeho pokožka bola tak veľmi senzitívna, že bol doslova obsiaty vyrážkami. A to vždy keď nespal v noci nahý medzi hodvábnymi perinami. Na jeho jemnej pokožke mohol počas dňa nosiť iba hodvábne spodné prádlo.

Endomorfovia sú podľa charakteristiky W.H.Sheldona leniví, vypočítaví, pohodlní, pomalí a predvídateľní. Churchill nemal ani jednu z týchto vlastností. Nastavil svoje emocionálnu skladbu na povahu atléta, premietajúc si vlastnú predstavu statočného a neskrotného buldoga.

Sila a svaly muža, cez tréning alfa samcom pohyb.sk

Počas svojej púte bol však zúfalý. Preto v roku 1893 napísal: „Som prekliaty takým mdlým telom, že len ťažko zvládam únavu dňa.“ No predsa bol odhodlaný zmeniť toľko skutočností, aby mohol oplývať vlastnosťami mezomorfa. V mladistvom veku skoro prišiel o život. Skočil z mosta vysokého viac ako 9 metrov počas hry na naháňačku. 3 dni ležal v bezvedomí.

Opäť spadol pri jazdení na koni v Aldershot a ešte raz spadol pri vystupovaní v Bumbaji, kde si natrvalo zranil ruku v ramene. Napriek jeho trvalému zraneniu po zvyšok života hrával pólo. Ruku mal počas hry vždy priviazanú k boku.

V detskom veku dostal zápal pľúc a od tej doby trpel chronickými bolesťami hrude po zvyšok svojho života.

Bol alergik na anestetiká a pravidelne mával veľké bolesti od nervov. Napriek tomu nedal možnosť slabosti.

V jeho svete nebolo miesta pre odovzdávanie sa slabote. A taktiež sa nikdy nesťažoval na únavu.

Vo veku 70 rokov stále lietal po vojnových poradách. Pričom nenáročne prespával na hrubom matraci na podlahe nevyhrievaného bombardéru z Druhej svetovej vojny.

„Budeme si ho pamätať ako šampióna slobody v jej najtemnejšej hodine, ale taktiež bude uznávaný ako muž.“

Churchill a rovnako Roosevelt chápali, že keď chceli dosiahnuť svoju myseľ do vrcholu dokonalosti a robiť niečo významné pre svet, tak si nemohli dovoliť stráviť svoje životy v posteli čítajúc hromady kníh.

Potrebovali energiu na cestovanie po svete. A tým rozširovanie nie len svojich psychických, ale aj fyzických vrcholov – aby otestovali svoje vnútorné presvedčenie a vlastné poznanie v záťažovej skúške vodcovstva. Najmä silné telo ich dostalo tam, kde potrebovali byť. Práve to silné telo im pomáhalo konať v bojoch tak udatne. Bez skutočnej fyzickej sily by nikdy nemohli dosiahnuť, čo dosiahli a stať sa, čím sa stali.

Preto ak máš skutočný záujem o rast do svojho najvyššieho potenciálu, tak urobíš správne, ak budeš pokračovať v stopách týchto veľkolepých mužov a nasledovať to, čo v staroveku velebili ako:

Mens sana in corpore sano = Zdravá myseľ v zdravom tele.

Túto myšlienku prioritne podporuje aj POHYB. Komplexne je zhrnutá aj v kompletnom tréningovom manuále pre mužov. Začni cvičiť s POHYBom for Men obsahuje všetko čo potrebuješ vedieť keď začínaš s tréningom.

Kompletný tréningový postup pre ženy som spolu s ďalšími 7 profesionálmi zhrnul v knihe Začni cvičiť s POHYBom for Women.

Button - Začni cvičiť s POHYBom for Men tréningový manuál

Foto: goodfon.su

Zdroj: artofmanliness.com

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu