Fitness jedálniček, ktorý naozaj funguje

Aký je ten správny jedálniček, ktorým dosiahneš svoje fitness ciele? Prečo vzniká chaos a ako je možné, že sú preferované aj úplne protichodné názory?

Základné zásady fitness stravovania, ktoré naozaj fungujú. Či je tvoj cieľ budovanie svalovej hmoty, alebo spaľovanie tuku a definícia svalstva.

Uvádzam ti len základné zásady, ktoré by si mal dodržať  oklieštené od všetkých klišé:

*Jedz každé 3-4 hodiny (5-6 jedál denne),

*Pôsti sa – Hladuj,

*Jedz mäso,

*Buď vegetarián,

*Dodržuj ketogénnu stravu,

*Dodržuj paleo stravu,

*Jedz vyváženú stravu,

*Jedz 2-3x denne,

*Jedz ako bojovník (Warrior diet),

*Počítaj kalórie,

*Nepočítaj kalórie,

*Váž si každé jedlo.

To len tak v skratke …

A teraz k veci. Ak si čakal niečo iné, prečítaj si nasledujúcu (konkrétne sú to 2 vety) vetu opakovane.

Fitness jedálniček, ktorý naozaj funguje

Každý z nás je jediný a jedinečný, to znamená, že niekomu funguje jedno a druhému môže fungovať niečo úplne iné. Kým však budeš súdiť, hodnotiť alebo sa vôbec vyjadrovať – vyskúšaj si aspoň niečo. Týka sa to nielen posilňovne, fitnes štýlu, spôsobu stravovania ale aj života, práce, vzťahov a podobne.

Táááák. A toto je to obrovské tajomstvo, ktoré som ti uviedol do nadpisu.

Prečo je na stravovanie vo fitnes toľko názorov?

Je moderná doba a každý chce byť IN. Výnimkou to nie je ani u trénerov, výživových poradcov alebo ďalších expertov. Niekedy však ide viac o marketing, niekedy o vlastné skúsenosti.

Čo je však skutočne dobré pre teba, nato budeš musieť prísť sám.

Tvoj „výživový štýl“ alebo „systém stravovania“

by mal zohľadňovať tvoju individualitu, nasledovať cieľ pre, ktorý ho dodržiavaš (výkon, redukcia hmotnosti, budovanie svalov, …) ale najmä mal by ti vyhovovať tak, aby si ho dokázal dodržiavať dlhodobo.

Viac ako 4 roky záznamov z práce osobného trénera som zhrnul v článkoch o stravovaní ľudí, s ktorými som trénoval. Možno ťa budú v niečom inšpirovať.

Ketogénna diéta,

Diéta bojovníka,

Vyvážená strava,

Paleo stravovanie,

Vegetariánstvo.

Ak potrebuješ nastaviť stravovací (prípadne tréningový) plán tak, aby ti čo najviac zohľadňoval tvoje individuálne potreby, mám pre teba riešenie. Program P13 zastrešuje obe možnosti, ktoré si vieš prispôsobiť presne tak ako ti vyhovuje. Viac info v článku Program P13. Aby som ti Program P13 predstavil v krátkosti jedná sa o minimalistický tréningový systém, ktorý prináša maximálne výsledky.

V začiatkoch tréningu ti taktiež efektívne pomôže kompletný tréningový manuál Začni cvičiť s POHYBom for Men. Tento kompletný tréningový manuál/plán obsahuje skutočný a reálny návod ako začať cvičiť. Bez obšírnych teórií dostaneš konkrétny návod čo robiť, ako robiť i čomu sa vyvarovať. Zhodíš brucho, naberieš svaly na rukách, nohách aj trupe ale najmä, cvičenie ťa bude baviť, čím porazíš vlastnú lenivosť. 

Pre ženy vznikla rovnaká kniha, ktorú so mnou tvorili ďalší 7 profesionálny osobný tréneri. Odovzdali tak svoje know-how ako tvarovať ženskú postavu. Tréningový manuál Začni cvičiť s POHYBom for Women nájdeš v našom eShope alebo v kníhkupectve.

Foto: goodfon.su

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu