Tlak veľkej činky za hlavou v sede

Tlak veľkej činky za hlavou v sede patrí k základným cvikov na rozvoj svalov ramien. Využívaný je najmä na budovanie sily a šírky ramien.

Alternatívne názvy cviku Tlak veľkej činky za hlavou v sede:

  • Tlaky nad hlavu, tlaky veľkej činky nad hlavu, tlaky spoza hlavy.

Tlak je využívaný na najmä pre účely budovania sily a šírky ramien. Variant za hlavou kladie zvýšené nároky na ramenné kĺby a preto je potrebné dbať na dostatočnú hybnosť týchto kĺbov a tiež striktné technické prevedenie.

Prioritne zaťažené svaly pri cvičení Tlak veľkej činky za hlavou v sede:

  • Ramená.

Ako správne cvičiť Tlak veľkej činky za hlavou v sede?

  • Posaď sa stabilne na lavicu tak, aby lavica bola medzi nohami,
  • Zaujmi pevnú a stabilnú pozíciu (posed),
  • Uchop veľkú činku širšie ramien a zdvihni ju zo stojanu,
Tlak veľkej činky za hlavou v sede.
  • Činka by mala byť (pomyslenou) osou cez stred tvojej hlavy/tela,
  • Plynule činku spusti za hlavu do výšky uší,
  • Následne ju plynule vytlač do štartovacej polohy,
Tlak veľkej činky za hlavou v sede.
  • Smerom hore, s tlakom vydychuj.

Ďalšie rady ako správne cvičiť Tlak veľkej činky za hlavou v sede:

Pri tomto tlaku je potrebné dbať na plynulosť pohybu. Pohyb by mal byť plynulý a plne kontrolovaný pri tlaku aj vypúšťaní. Telo drží stále spevnené s aktívnou brušnou stenou.

Nevieš ako jednotlivé techniky a cviky kombinovať v tréningu tak, aby ti sa tvoja postava a kondícia menila? Chceš trénovať systematicky, dosahovať výsledky a tak, aby ťa tréning bavil?

Kompletné tréningové programy pre začiatočníkov vo forme knihy nájdeš v tréningových manuáloch (pre ženy a pre mužov) alebo v členstve (členstvo v POHYBe).

Ak budeš mať otázky, ktorý z programov je pre teba vhodný, neváhaj ma kontaktovať cez kontaktný formulár. Rád ti s výberom pomôžem.

Odporúčané produkty z nášho e-shopu