Tlak veľkej činky nad hlavu v stoji

Tlak veľkej činky nad hlavu v stoji je jedným zo základných tlakových cvikov. Využíva sa rovnako na silové i kondičné účely. Určený je najmä pokročilým.

Alternatívne názvy cviku Tlak veľkej činky nad hlavu v stoji:

  • military press, armádny tlak, tlak obojručnej činky nad hlavu v stoji, tlak nad hlavu od brady.

Tlak veľkej činky nad hlavu v stoji je cvik s prioritným zameraním na ramená. Je základným tlakovým cvikom. Využíva sa najmä u pokročilých cvičencov z dôvodu náročnosti a zaťaženia ramien.

Prioritne zaťažené svaly pri cvičení Tlak veľkej činky nad hlavu v stoji:

  • Ramená.

Ako správne cvičiť Tlak s veľkou činkou nad hlavu v stoji?

  • Postav sa na šírku ramien,
  • Do rúk vezmi veľkú činku a premiesni ju medzi bradu a hrudník,
Tlak veľkej činky nad hlavu v stoji
  • Šírka úchopu je taká, aby v spodnej polohe boli tvoje predlaktia kolmo na zem,
  • Postoj je pevný, vzpriamený s aktívnou brušnou stenou,
  • Vytlač činku nad hlavu až sa ruky takmer prepnú v lakťoch,
Tlak veľkej činky nad hlavu v stoji - popis a technika cviku na ramená
Tlak veľkej činky nad hlavu v stoji – cvik na ramená.
  • Činku následne spusti do štartovacej pozície.
  • S tlakom nad hlavu vydychuj.

Ďalšie rady ako správne cvičiť Tlak veľkej činky nad hlavu v stoji:

Celý pohyb by mal prechádzať cez deltové svaly (ramená). Pričom poloha (postoj) by mal byť v celej dráhe stabilný. Telo by nemalo nijak pomáhať vytlačiť činku.

Nevieš ako jednotlivé techniky a cviky kombinovať v tréningu tak, aby ti sa tvoja postava a kondícia menila? Chceš trénovať systematicky, dosahovať výsledky a tak, aby ťa tréning bavil?

Kompletné tréningové programy pre začiatočníkov vo forme knihy nájdeš v tréningových manuáloch (pre ženy a pre mužov) alebo v členstve (členstvo v POHYBe).

Ak budeš mať otázky, ktorý z programov je pre teba vhodný, neváhaj ma kontaktovať cez kontaktný formulár. Rád ti s výberom pomôžem.

Odporúčané produkty z nášho e-shopu