Striedavý sed-ľah

Striedavý sed-ľah (v tomto prevedení podľa Slya) je alternatívou štandardných sed-ľahov. Stimuluje svaly celej brušnej steny vrátane bokov.

Alternatívne názvy cviku Striedavý sed-ľah:

  • šikmé sedy ľahy, diagonálne sedy ľahy, krátky sedľah, šikmý sedľah.

Cvik striedavý sed-ľah je alternatívou sed-ľahov (technika podľa Sly Stalloneho) resp. brušákov. Spája v sebe zjednodušenie a zároveň intenzifikáciu základného cviku. Cvik je vhodný pre začiatočníkov i pokročilých.

Prioritne zaťažené svaly pri cvičení Striedavý sed-ľah:

  • Brucho.

Ako správne cvičiť Striedavý sed-ľah?

  •  Ľahni si na chrbát,
  • Ruky ruky založ za temeno hlavy bez toho, aby pomáhali držať hlavu,
  • Nohy zohni v kolenách a polož celými chodidlami na zem..
  • Následne zodvihni hlavu i lopatky a aktivuj brušné svaly,
  • S výdychom smeruj k sebe lakeť a diagonálne koleno, ktoré sa stretnú nad úrovňou pása.
Striedavý sed-ľah technika a popis cviku na brucho
Striedavý sed-ľah – cvik na brucho.
  • S nádychom sa vráť a pokračuj druhou stranou (diagonálou).
Striedavý sed-ľah technika a popis cviku na brucho
Striedavý sed-ľah podľa Slya.

Ďalšie rady ako správne cvičiť Striedavý sed-ľah:

Pohyb by mal byť prioritne vedený plynule cez brušnú stenu. Náročnosť je možné zvýšiť vystretím končatín (striedavé sklápačky). Ruky by nijako nemali pomáhať držať, podopierať ani rotovať hlavou či trupom.

Nevieš ako jednotlivé techniky a cviky kombinovať v tréningu tak, aby ti sa tvoja postava a kondícia menila? Chceš trénovať systematicky, dosahovať výsledky a tak, aby ťa tréning bavil?

Kompletné tréningové programy pre začiatočníkov vo forme knihy nájdeš v tréningových manuáloch (pre ženy a pre mužov) alebo v členstve (členstvo v POHYBe).

Ak budeš mať otázky, ktorý z programov je pre teba vhodný, neváhaj ma kontaktovať cez kontaktný formulár. Rád ti s výberom pomôžem.

Striedavý sed-ľah – ako cvičiť brucho

Odporúčané produkty z nášho e-shopu