Skracovačky na fitlopte

Skracovačky na fitlopte

Skracovačky na fitlopte je cvik zameraný na priamy brušný sval. Skracovačky na fitlopte sú využívané ako veľmi jednoduchý izolovaný cvik na brucho. Vykonávané na nestabilnej podložke (fitlopte) zapájajú výrazné stabilizačný systém tela.

Alternatívne názvy cviku Skracovačky na fitlopte:

  • Skracovačky na lopte, skracovačky na nestabilnej podložke.

Skracovačky na fitlopte je cvik zaťažujúci prioritne svaly brucha resp. priamy brušný sval. Používa sa ako jednoduchšia alternatíva sed ľahov (brušákov). Skracovačky v prevedení na fitlopte (inej nestabilnej podložke) zvyšujú efekt zapojenia brušných svalov z dôvodu potreby stabilizácie.

Prioritne zaťažené svaly pri cvičení Skracovačky na fitlopte:

  • Brucho

Ako správne cvičiť Skracovačky na fitlopte?

  • Ľahni si na loptu tak, aby panva vytŕčala z fitlopty.

Technika a prevedenie cviku na brucho skracovačky na fitlopte pohybsk

  • Kolená, zadok a ramená sú približne v jednej rovine.
  • Zodvihni trup s rukami preloženými za hlavou a hlboko vydýchni.

Technika a prevedenie cviku na brucho skracovačky na fitlopte pohybsk

  • Hlavu neťahaj rukami ale trupom.

Ďalšie rady ako správne cvičiť Skracovačky na fitlopte:

V rámci tvojich možností dodržuj celú dráhu pohybu a sústreď sa na zapojenie resp. prácu brucha.

Venuj pozornosť dýchaniu a zapojeniu svalov. Chrbát nevyrovnávaj, nechaj ho v miernom ohybe, aby sa nezapojili svaly chrbta.

Nevieš ako jednotlivé techniky a cviky kombinovať v tréningu tak, aby ti sa tvoja postava a kondícia menila? Chceš trénovať systematicky, dosahovať výsledky a tak, aby ťa tréning bavil?

Kompletné tréningové programy pre začiatočníkov vo forme knihy nájdeš v tréningových manuáloch (pre ženy a pre mužov) alebo v členstve (členstvo v POHYBe).

Ak budeš mať otázky, ktorý z programov je pre teba vhodný, neváhaj ma kontaktovať cez kontaktný formulár. Rád ti s výberom pomôžem.

 

Odporúčané produkty z nášho e-shopu