Sklápačky

Sklápačky sú jedným zo základných cvikov zameraných na svaly brucha. Jedná sa o pomerne náročný cvik určený najmä pokročilým.

Alternatívne názvy cviku Sklápačky:

  • sklapovačky, sklápačky v ľahu.

Sklápačky zaťažujú prioritne komplexne svaly brucha. K aktivácií svalov brucha dochádza z hornej i spodnej časti preto sa väčšinovo zaraďujú na začiatku tréningu ako základný prípadne jediný cvik.

Prioritne zaťažené svaly pri cvičení Sklápačky:

  • Brucho.

Ako správne cvičiť Sklápačky?

  • Ľahni si na chrbát a pozdĺž podložky/zeme vystri ruky aj nohy,
Sklápačky, základný cvik na brucho – štartovacia pozícia.
  • S výdychom dvíhaj oproti sebe obe nohy aj ruky tak, že sa stretnú nad úrovńou brucha,
Sklápačky, základný cvik na brucho technika a prevedenie cviku
Sklápačky, základný cvik na brucho – koncová pozícia.
  • Následne sa pomalým koordinovaným pohybom vráť do pôvodnej pozície.

Ďalšie rady ako správne cvičiť Sklápačky:

Pohyb by mal byť prioritne vedený cez brušné svalstvo. V štartovacej pozícií by mala byť hlava (lopatky) nadvihnuté, aby sa nedotýkali zeme – tým dôjde k aktivácií brušného svalstva ešte predtým ako vznikne samotný pohyb cviku..

Nevieš ako jednotlivé techniky a cviky kombinovať v tréningu tak, aby ti sa tvoja postava a kondícia menila? Chceš trénovať systematicky, dosahovať výsledky a tak, aby ťa tréning bavil?

Kompletné tréningové programy pre začiatočníkov vo forme knihy nájdeš v tréningových manuáloch (pre ženy a pre mužov) alebo v členstve (členstvo v POHYBe).

Ak budeš mať otázky, ktorý z programov je pre teba vhodný, neváhaj ma kontaktovať cez kontaktný formulár. Rád ti s výberom pomôžem.

Video – ako správne cvičiť sklápačky.

Odporúčané produkty z nášho e-shopu