Rumunský mŕtvy ťah s expanderom

Rumunský mŕtvy ťah s expanderom je alternatívou mŕtvych ťahov, ktorý sa prioritne zameriava na svaly zadku (gluteány) a zadnej strany stehna (hamstringy).

Alternatívne názvy cviku Rumunský mŕtvy ťah s expanderom:

  • rumunský mŕtvy ťah, mŕtvy ťah cez rovné nohy, mŕtvy ťah s odporovou gumou.

Rumunský mŕtvy ťah s expanderom nahrádza Rumunský mŕtvy ťah (s činkou alebo jednoručnými činkami). Zmenou oproti činkovému prevedeniu je stúpajúci odpor gumy (činky majú konštantný odpor) Cvik sa prioritne zameriava na svaly zadku a zadnej strany stehien.  Patrí k rozšírený základným cvikom a preto je vhodné zaraďovať ho na začiatku tréningu.

Prioritne zaťažené svaly pri cvičení Rumunský mŕtvy ťah s expanderom:

  • Nohy.

Ako správne cvičiť Rumunský mŕtvy ťah s expanderom?

  •  Postav sa vzpriamene užšie ramien a prišliapni expander,
Rumunský mŕtvy ťah s expanderom.
  • Expander uchop oboma rukami a nastav si odpor (čím kratšiu stranu expanderu budeš ťahať, tým bude cvik náročnejší), resp. čím viac z expanderu prišliapneš, tým viac zvýšiš odpor cvičenia,
  • Nohy (takmer) prepni v kolenách a predkloň sa bez toho, aby sa ohli kolená,
  • Na ohyb (predklon) používaj iba bedrový kĺb,
  • Chrbát púšťaj tak nízko, pokiaľ sa nezačne (prirodzene) ohýbať, zadok vytlač dozadu, vtedy pohyb končí,
Rumunský mŕtvy ťah s expanderom nahrádza činkovu verziu cviku.
  • Následne sa cez ťah zadnej strany stehien a zadku vráť do štartovacej polohy.

Ďalšie rady ako správne cvičiť Rumunský mŕtvy ťah s expanderom:

Pri predklone je nádych, pri návrate výdych. V celej dĺžke pohybu by mali byť prioritne zaťažené svaly na zadnej strane stehna a zadok, pričom by sa nemala záťaž prenášať do spodnej časti chrbátu.

Nevieš ako jednotlivé techniky a cviky kombinovať v tréningu tak, aby ti sa tvoja postava a kondícia menila? Chceš trénovať systematicky, dosahovať výsledky a tak, aby ťa tréning bavil?

Jednotlivé cviky podľa kategórií zahŕňa aj kompletný tréningový plán Program P13, minimalistický tréningový systém prinášajúci maximálne výsledky.

Program P13 je navhrnutý tak, aby si si ho vedel/a maximálne prispôsobiť, stiahnuť do mobilu a odcvičiť doma alebo hocikde ti bude vyhovovať. Viac informácií o Programe P13 nájdeš TU.

Ak budeš mať otázky, ktorý z cvikov je pre teba vhodný, neváhaj ma kontaktovať cez kontaktný formulár. Rád ti s výberom pomôžem.

Odporúčané produkty z nášho e-shopu