Príťahy činky v predklone

Správne prevedenie príťahov činky v predklone je veľmi dôležité. Vyhneš sa tak nielen zraneniam ale aj zlému návyku, ktorý môže výrazne kaziť tvoje tréningové výsledky.

Alternatívne názvy cviku príťahy činky v predklone :

  • príťahy veľkej činky,
  • veslovanie s veľkou činkou v predklone,
  • príťahy veľkej činky v predklone,
  • príťahy olympijskej činky v predklone,
  • príťahy v predklone.

Príťahy činky v predklone je základným cvikom pre budovanie svalov chrbta s mnohostranným využitím. Cvik je dobre použiteľný pre budovanie hrúbky aj šírky chrbtových svalov.

Primárne zaťažené svaly pri príťahoch činky v predklone:

  • chrbát,

Ako správne cvičiť príťahy činky v predklone?

  • Uchop veľkú činku širšie ramien (cca 10-15cm),
  • S činkou v rukách urob malý predklon tak, aby činka v tvojich rukách visela približne v strede trupu,
  • Spevni svaly brucha chrbát drž rovno počas celej doby cvičenia,
Príťahy veľkej činky v predklone – štartovacia poloha.
  • Činku pritiahni do oblasti brucha medzi pupkom a hrudným košom,
Príťahy veľkej činky v predklone – koncová pozícia.
  • Pohyb hore aj dole kontrolovaný za pomoci svalov chrbta,
  • Smerom dolu sa nadychuj, smerom hore vydychuj.

Ďalšie rady ako cvičiť príťahy činky v predklone:

Pohyb hore aj dole je vykonávaný plynule bez pohybu tela a výraznej zmeny rýchlosti.

Nevieš ako jednotlivé techniky a cviky kombinovať v tréningu tak, aby ti sa tvoja postava a kondícia menila? Chceš trénovať systematicky, dosahovať výsledky a tak, aby ťa tréning bavil?

Kompletné tréningové programy pre začiatočníkov vo forme knihy nájdeš v tréningových manuáloch (pre ženy a pre mužov) alebo v členstve (členstvo v POHYBe).

Ak budeš mať otázky, ktorý z programov je pre teba vhodný, neváhaj ma kontaktovať cez kontaktný formulár. Rád ti s výberom pomôžem.

Odporúčané produkty z nášho e-shopu