Opačná doska/plank

Opačná doska je izometrické cvičenie. Zameriava sa najmä na stred tela (brucho), sekundárne však zapája do práce aj ďalšie svaly.

Alternatívne názvy cviku Opačná doska:

  • Opačný plank, plank hore bruchom, plank na chrbáte, hollow body.

Opačná doska je cvik/poloha, ktorá aktivuje svaly celého tela avšak prioritne zaťažuje najmä stred tela resp. brušné svaly. Jedná sa o aktiváciu a stabilizáciu svalov. Cvik je vhodný pre začiatočníkov i pokročilých. Je však možná jeho čiastočná zmena, nakoľko definitívna pozícia (keď je telo takmer rovné) je veľmi náročná.

Prioritne zaťažené svaly pri cvičení Opačná doska:

  • Brucho.

Ako správne cvičiť Opačnú dosku?

  • Začínaš v pozícií ľahu na chrbáte.
  • Zdvihom hlavy, rúk aj nôh aktivuj brušné svalstvo.
Technika cviku hollow body, opačný plank alebo doska
  • Po celý čas cvičenia zachovaj tlačenie chrbátu to podlahy.
  • Zodvihni hlavu a lopatky niekoľko cm nad zem.
Technika cviku Hollow body opačný plank doska
  • V koncovej polohe je celé telo (vrátane lopatiek) tlačené do podlahy.
  • Čím „otvorenejšiu“ polohu si zvolíš, tým bude cvik náročnejší.
Technika cviku Hollow body, opačný plank/doska
Technika cviku Hollow body, opačný plank/doska
  • Dýchaj plynule a nenarušuj pozíciu odtiahnutím chrbátu od zeme.
Technika cviku Hollow Body, opačný plank alebo opačná doska

Ďalšie rady ako správne cvičiť Opačná doska:

Pre každý pohyb/opakovanie by mal použiť aktiváciu celého tela s prioritnou stabilizáciou v bruchu. Pokiaľ dosiahneš silu a kondíciu udržania definitívnej pozície udržuj ruky, nohy aj hlavu tak vysoko, aby bolo možné pozíciu udržať po stanovený čas (aspoň 20sekúnd)

Nevieš ako jednotlivé techniky a cviky kombinovať v tréningu tak, aby ti sa tvoja postava a kondícia menila? Chceš trénovať systematicky, dosahovať výsledky a tak, aby ťa tréning bavil?

Jednotlivé cviky podľa kategórií zahŕňa aj kompletný tréningový plán Program P13, minimalistický tréningový systém prinášajúci maximálne výsledky.

Program P13 je navhrnutý tak, aby si si ho vedel/a maximálne prispôsobiť, stiahnuť do mobilu a odcvičiť doma alebo hocikde ti bude vyhovovať. Viac informácií o Programe P13 nájdeš TU.

Ak budeš mať otázky, ktorý z cvikov je pre teba vhodný, neváhaj ma kontaktovať cez kontaktný formulár. Rád ti s výberom pomôžem.

Cvik na brucho opačná doska – ľahšia verzia.

Pre pokročilých je k dispozícií ťažšia (plná) verzia.

Cvik na brucho opačná doska – ťažšia verzia.

Odporúčané produkty z nášho e-shopu