Jednostranný bicykel

Jednostranný bicykel je alternatívou cviku na brucho – bicykel. Stimuluje svaly celej brušnej steny s prioritný zameraním na boky.

Alternatívne názvy cviku Jednostranný bicykel:

  • bicykel, bočný bicykel, prikopávanie kolena k lakťu.

Cvik jednostranný bicykel sa zameriava prioritne na bočné svaly brušného svalstva. Pričom do práce zapája priame brušné svalstvo – spodné i horné brucho. Cvik je vhodný pre začiatočníkov i pokročilých.

Prioritne zaťažené svaly pri cvičení Jednostranný bicykel:

  • Brucho.

Ako správne cvičiť Jednostranný bicykel?

  •  Ľahni si na chrbát,
  • Ruky ruky založ za temeno hlavy bez toho, aby pomáhali držať hlavu,
  • Lakte smerujú máličko dopredu.
  • Jednu nohu pokrč v kolene a polož celým chodidlom na zem.
  • Druhú nohu zodvihni nad zem a drž vodorovne s podložkou.
Jednostranný bicykel technika a popis cviku na brucho šikmé brušné svaly
Cvik na brucho zameraný na šikmé brušné svaly.
  • Aktivuj brušné svaly.
Jednostranný bicykel technika a popis cviku na brucho šikmé brušné svaly
Jednostranný bicykel – cvik na šikmé brušné svaly.
  • S výdychom smeruj k sebe lakeť a koleno (tej istej strany), ktoré sa stretnú na úrovni pŕs.
Jednostranný bicykel technika a popis cviku na brucho šikmé brušné svaly
Jednostranný bicykel – cvik na brucho zameraný na boky.
  • Pohyb prioritne vykonáva noha, lakeť smeruje na koleno len niekoľko centimetrov.
Jednostranný bicykel technika a popis cviku na brucho šikmé brušné svaly
Jednostranný bicykel – cvik na šikmé brušné svaly a celú dĺžku brušnej steny.
  • Po ukončení stanoveného počtu opakovaní strany vymeň..

Ďalšie rady ako správne cvičiť Jednostranný bicykel:

Pohyb by mal byť prioritne vedený plynule cez brušnú stenu. Náročnosť je možné zvýšiť zameraním sa na silný výdych a rýchlosťou (pomalosťou) prevedenia. 98% pohybu by mala vykonávať noha resp. dráha kolena. Ruky by nijako nemali pomáhať držať, podopierať ani rotovať hlavou či trupom.

Nevieš ako jednotlivé techniky a cviky kombinovať v tréningu tak, aby ti sa tvoja postava a kondícia menila? Chceš trénovať systematicky, dosahovať výsledky a tak, aby ťa tréning bavil?

Jednotlivé cviky podľa kategórií zahŕňa aj kompletný tréningový plán Program P13, minimalistický tréningový systém prinášajúci maximálne výsledky.

Program P13 je navhrnutý tak, aby si si ho vedel/a maximálne prispôsobiť, stiahnuť do mobilu a odcvičiť doma alebo hocikde ti bude vyhovovať. Viac informácií o Programe P13 nájdeš TU.

Ak budeš mať otázky, ktorý z cvikov je pre teba vhodný, neváhaj ma kontaktovať cez kontaktný formulár. Rád ti s výberom pomôžem.

Jednostranný bicykel – cvik na boky a bočné brušné svaly.

Odporúčané produkty z nášho e-shopu