Jednostranný bicykel

Jednostranný bicykel je alternatívou cviku na brucho – bicykel. Stimuluje svaly celej brušnej steny s prioritný zameraním na boky.

Alternatívne názvy cviku Jednostranný bicykel:

  • bicykel, bočný bicykel, prikopávanie kolena k lakťu.

Cvik jednostranný bicykel sa zameriava prioritne na bočné svaly brušného svalstva. Pričom do práce zapája priame brušné svalstvo – spodné i horné brucho. Cvik je vhodný pre začiatočníkov i pokročilých.

Prioritne zaťažené svaly pri cvičení Jednostranný bicykel:

  • Brucho.

Ako správne cvičiť Jednostranný bicykel?

  •  Ľahni si na chrbát,
  • Ruky ruky založ za temeno hlavy bez toho, aby pomáhali držať hlavu,
  • Lakte smerujú máličko dopredu.
  • Jednu nohu pokrč v kolene a polož celým chodidlom na zem.
  • Druhú nohu zodvihni nad zem a drž vodorovne s podložkou.
Jednostranný bicykel technika a popis cviku na brucho šikmé brušné svaly
Cvik na brucho zameraný na šikmé brušné svaly.
  • Aktivuj brušné svaly.
Jednostranný bicykel technika a popis cviku na brucho šikmé brušné svaly
Jednostranný bicykel – cvik na šikmé brušné svaly.
  • S výdychom smeruj k sebe lakeť a koleno (tej istej strany), ktoré sa stretnú na úrovni pŕs.
Jednostranný bicykel technika a popis cviku na brucho šikmé brušné svaly
Jednostranný bicykel – cvik na brucho zameraný na boky.
  • Pohyb prioritne vykonáva noha, lakeť smeruje na koleno len niekoľko centimetrov.
Jednostranný bicykel technika a popis cviku na brucho šikmé brušné svaly
Jednostranný bicykel – cvik na šikmé brušné svaly a celú dĺžku brušnej steny.
  • Po ukončení stanoveného počtu opakovaní strany vymeň..

Ďalšie rady ako správne cvičiť Jednostranný bicykel:

Pohyb by mal byť prioritne vedený plynule cez brušnú stenu. Náročnosť je možné zvýšiť zameraním sa na silný výdych a rýchlosťou (pomalosťou) prevedenia. 98% pohybu by mala vykonávať noha resp. dráha kolena. Ruky by nijako nemali pomáhať držať, podopierať ani rotovať hlavou či trupom.

Nevieš ako jednotlivé techniky a cviky kombinovať v tréningu tak, aby ti sa tvoja postava a kondícia menila? Chceš trénovať systematicky, dosahovať výsledky a tak, aby ťa tréning bavil?

Kompletné tréningové programy pre začiatočníkov vo forme knihy nájdeš v tréningových manuáloch (pre ženy a pre mužov) alebo v členstve (členstvo v POHYBe).

Ak budeš mať otázky, ktorý z programov je pre teba vhodný, neváhaj ma kontaktovať cez kontaktný formulár. Rád ti s výberom pomôžem.

Jednostranný bicykel – cvik na boky a bočné brušné svaly.

Odporúčané produkty z nášho e-shopu