Goblet drep

Golbet drep

Goblet drep je cvik prioritne zameraný na nohy. Umiestnenie záťaže reguluje ťažisko zo zapojením svalov nôh. Cvik je tiež využiteľný pre tréning správneho držania tela a pre rehabilitačné účely.

Alternatívne názvy cviku Goblet drep:

  • Goblety, drep s jednoručkou na hrudi.

Goblet drep je cvik zaťažujúci prioritne nohy. Používa sa na precvičenie kvadricepsov. Hamstringy a gluteány pracujú v tesnom závese najmä pri dostatočne dlhej dráhe prevedenia (hlboký drep). Je veľmi efektívny tiež na spevnenie stredu tela a posilenie brušnej steny/spodnej časti chrbta. Využíva sa tiež preto aj preventívne alebo ako rehabilitačný cvik. Podporuje správne držanie tela.

Prioritne zaťažené svaly pri cvičení Golbet drep:

  • Nohy

Ako správne cvičiť Goblet drep?

  • Zaujmi polohu drepu, pri ktorom držíš pred sebou jednoručku, ketlebell alebo inú záťaž.

Goblet drep technika a prevedenie cviku na nohy

  • Rozkroč nohy na šírku ramien.
  • Ruky so záťažou priblíž k hrudi, lakte smerujú k zemi.
  • Vykonaj drep.
  • Nepredkláňaj sa.
  • V spodnej polohe sa dotkni lakťami kolien.

Goblet drep technika a prevedenie cviku na nohy

  • Smerom dolu sa nadychuješ, smerom hore vydychuješ

Ďalšie rady ako správne cvičiť Goblet drep:

V rámci tvojich možností dodržuj celú dráhu pohybu a sústreď sa na zapojenie resp. prácu nôh a pevného stredu tela.

Venuj pozornosť dýchaniu a zapojeniu svalov.

Nevieš ako jednotlivé techniky a cviky kombinovať v tréningu tak, aby ti sa tvoja postava a kondícia menila? Chceš trénovať systematicky, dosahovať výsledky a tak, aby ťa tréning bavil?

Kompletné tréningové programy pre začiatočníkov vo forme knihy nájdeš v tréningových manuáloch (pre ženy a pre mužov) alebo v členstve (členstvo v POHYBe).

Ak budeš mať otázky, ktorý z programov je pre teba vhodný, neváhaj ma kontaktovať cez kontaktný formulár. Rád ti s výberom pomôžem.

Odporúčané produkty z nášho e-shopu