Dvíhanie kolien

Dvíhanie kolien

Dvíhanie kolien je cvik zameraný na stabilizáciu tela. Jedná sa skôr o polohu resp. izometrické zaťaženie tak ako pri polohe doska. Zameriava sa na brušné svaly.

Alternatívne názvy cviku Dvíhanie kolien:

  • Dvíhanie kolien na štyroch.

Dvíhanie kolien je cvik/poloha, ktorá aktivuje svaly celého tela. Jedná sa o aktiváciu a stabilizáciu svalov. Cvik je vhodný pre začiatočníkov i pokročilých. Slúži ako východisková poloha pre ďalšie cviky.

Prioritne zaťažené svaly pri cvičení Dvíhanie kolien:

  • Brucho.

Ako správne cvičiť Dvíhanie kolien?

  • Začínaš v pozícií na štyroch.

dvihanie noh popis technika cviku na brucho pohyb sk peter matusek

  • Aktivuj brušné svalstvo.
  • Po celý čas zachovaj neutrálny chrbát.
  • Zapri sa o špičky na nohách a zodvihni kolená 5-10cm od zeme.

dvihanie noh popis technika cviku na brucho pohyb sk peter matusek

  • Pomaly klesaj späť ale kolená nepolož.
  • Po kontakte s podložkou pohyb opakuj (opäť zodvihni kolená).
  • Jedná sa o alternatívu cviku medveď.

Ďalšie rady ako správne cvičiť Dvíhanie kolien:

Pre každý pohyb/opakovanie by mal použiť aktiváciu celého tela s prioritnou stabilizáciou v bruchu. Dýchaj plynule, pri spustení nádych, pri zdvihu výdych.

Nevieš ako jednotlivé techniky a cviky kombinovať v tréningu tak, aby ti sa tvoja postava a kondícia menila? Chceš trénovať systematicky, dosahovať výsledky a tak, aby ťa tréning bavil?

Kompletné tréningové programy pre začiatočníkov vo forme knihy nájdeš v tréningových manuáloch (pre ženy a pre mužov) alebo v členstve (členstvo v POHYBe).

Ak budeš mať otázky, ktorý z programov je pre teba vhodný, neváhaj ma kontaktovať cez kontaktný formulár. Rád ti s výberom pomôžem.

Odporúčané produkty z nášho e-shopu