Dvíhanie kolien v ľahu

Dvíhanie kolien v ľahu je cvik zameraný na brušné svalstvo. Zaťažuje najmä spodnú časť brušných svalov.

Alternatívne názvy cviku Dvíhanie kolien v ľahu:

  • dvíhanie kolien, dvíhanie pokrčených nôh, knee raises.

Dvíhanie kolien v ľahu zaťažuje prioritne svaly brucha zo spodu. K aktivácií svalov brucha dochádza najmä zo spodnej časti. Jedná a o ťažšiu verziu cviku Zdvihy nôh v ľahu s ohnutými nohami v kolenách. Cvik je vhodný pre pokročilých aj začiatočníkov.

Prioritne zaťažené svaly pri cvičení Dvíhanie kolien v ľahu:

  • Brucho.

Ako správne cvičiť Dvíhanie kolien v ľahu?

  •  Ľahni si na chrbát, ruky zostávajú položené na podložke pri tele,
Dvíhanie kolien v ľahu, technika a popis cviku.
Dvíhanie kolien v ľahu, technika a popis cviku.
  • S výdychom dvíhaj nohy, ktoré sa ohnú v kolenách smerom hrudi,
Dvíhanie kolien v ľahu, technika a popis cviku.
Dvíhanie kolien v ľahu, technika a popis cviku.
  •  Následne sa pomalým koordinovaným pohybom vráť do pôvodnej pozície.

Ďalšie rady ako správne cvičiť Dvíhanie kolien v ľahu:

Pohyb by mal byť prioritne vedený cez brušné svalstvo. V štartovacej pozícií by mala byť hlava (lopatky) nadvihnuté, aby sa nedotýkali zeme – tým dôjde k aktivácií brušného svalstva ešte predtým ako vznikne samotný pohyb cviku..

Nevieš ako jednotlivé techniky a cviky kombinovať v tréningu tak, aby ti sa tvoja postava a kondícia menila? Chceš trénovať systematicky, dosahovať výsledky a tak, aby ťa tréning bavil?

Jednotlivé cviky podľa kategórií zahŕňa aj kompletný tréningový plán Program P13, minimalistický tréningový systém prinášajúci maximálne výsledky.

Program P13 je navhrnutý tak, aby si si ho vedel/a maximálne prispôsobiť, stiahnuť do mobilu a odcvičiť doma alebo hocikde ti bude vyhovovať. Viac informácií o Programe P13 nájdeš TU.

Ak budeš mať otázky, ktorý z cvikov je pre teba vhodný, neváhaj ma kontaktovať cez kontaktný formulár. Rád ti s výberom pomôžem.

Odporúčané produkty z nášho e-shopu