Drep

Správne prevedenie drepu je extrémne dôležité. Vyhneš sa tak nepríjemným zraneniam, kvôli ktorým by si možno musel vynechať veľa tréningov. Tu sa naučíš správnu techniku cviku drep.

Alternatívne názvy cviku drep:

  • základný drep,
  • suchý drep,
  • drep s nohami do roviny s podlahou,
  • squat,
  • squaty.
Drep patrí základným cvikom na rozvoj svalov stehien, sedacích svalov a lýtok. Drep však zďaleka netrénuje len tieto svaly. Je veľmi dobre využiteľný aj ako kardiocvičenie. Rovnako ako rehabilitačné cvičenie pri bolesti chrbtice v prípade atrofovaných (ochabnutých) svaloch brucha a skrátených svalov spodnej časti chrbta. Nejedna odborná literatúra ho opisuje ako kráľ cvikov pre dolnú polovicu tela. Ak by sme nechali len slovné spojenie kráľ cvikov, podstata cviku je zachytená úplne rovnako.

Primárne zaťažené svaly pre drepoch:

  •  nohy

Ako správne cvičiť drep?

  • Postav sa vzpriamene (rovno, nie prepnuto) s nohami rozkročenými na šírku ramien,
  • Ruky predpaž pred seba do výšky ramien tak, aby boli vodorovne s podlahou, hlava je vzpriamená s pohľadom pred seba,
Ako správne cvičiť drep - 1. pozícia
  • Ohni kolená a čiastočne bedrové a členkové kĺby tak, aby ste v spodnej časti dostali tvoje stehná do roviny s podlahou. T.z. Stehná a podlaha sú rovnobežné.
  • Kolená by v spodnej polohe nemali výrazne presahovať špičky nôh,
  • Chodidlá sú pevne a celou plochou na podlahe počas celého pohybu,
  • Trup sa nesmie prekláňať,
Ako správne cvičiť drep - 2. pozícia

Ďalšie rady ako správne cvičiť drep:

Pohyb hore aj dole je vykonávaný plynule bez výraznej zmeny rýchlosti. Nádych dolu (foto č.1), výdých hore (foto č. 2). Nevieš ako jednotlivé techniky a cviky kombinovať v tréningu tak, aby ti sa tvoja postava a kondícia menila? Chceš trénovať systematicky, dosahovať výsledky a tak, aby ťa tréning bavil? Jednotlivé cviky podľa kategórií zahŕňa aj kompletný tréningový plán Program P13, minimalistický tréningový systém prinášajúci maximálne výsledky.

Program P13 je navhrnutý tak, aby si si ho vedel/a maximálne prispôsobiť, stiahnuť do mobilu a odcvičiť doma alebo hocikde ti bude vyhovovať. Viac informácií o Programe P13 nájdeš TU.

Ak budeš mať otázky, ktorý z cvikov je pre teba vhodný, neváhaj ma kontaktovať cez kontaktný formulár. Rád ti s výberom pomôžem.

Odporúčané produkty z nášho e-shopu