Doska

Doska je cvik zameraný celú plochu brušnej steny (svalov brucha) vrátane zapojenia celého tela. Izometrická kontrakcia (držanie) je špecifickým zapojením svalov. Z toho dôvodu je doska unikátnym cvikom.

Alternatívne názvy cviku Doska:

  • Doska, plank, výdrž v doske, výdrž v kľuku.

Jednoduchosť a všeobecnosť prevedenia dosky robí z tohto cviku kráľa. Využitie izometrickej kontrakcie v procese zaťaženia svalov a poloha tela efektívne stimuluje aj stabilizačný mechanizmus nášho tela. V súhre zapojenia svalov na celom tele ide o efektívnu stimuláciu celého reťazcu vlákien. Do tohto zapojenia intenzívne prispievajú kvadricepsy, gluteány/hamstringy i svaly trupu, najmä predná časť detlových svalov.

Prioritne zaťažené svaly pri cvičení Doska:

  • Brucho (stred tela)

Ako správne cvičiť Dosku?

  • Zaujmeš štandardnú kľukovú pozíciu,.
  • Vystreté ruky opri o dlane priamo pod ramenom.
  • Vystreté nohy sú opreté o špičku (predná časť chodidla).
  • Brucho je aktívne, chrbát v neutrálnom nastavení.
  • Hlava je pokračovaním trupu.

Doska / Plank technika cviku ako cvičiť pohyb.sk

Ďalšie rady ako správne cvičiť Dosku:

Zotrvaj v tejto polohe bez zmeny po stanovený čas. Dýchanie by nijako nemalo narušovať polohu.

Pokiaľ nebudeš cítiť aktívne zapojenie brušných svalov, tvoja poloha nie je správna.

Ako alternatívu k tomuto cviku môžeš využiť aj cvik Doska na lakťoch.

Nevieš ako jednotlivé techniky a cviky kombinovať v tréningu tak, aby ti sa tvoja postava a kondícia menila? Chceš trénovať systematicky, dosahovať výsledky a tak, aby ťa tréning bavil?

Kompletné tréningové programy pre začiatočníkov vo forme knihy nájdeš v tréningových manuáloch (pre ženy a pre mužov) alebo v členstve (členstvo v POHYBe).

Ak budeš mať otázky, ktorý z programov je pre teba vhodný, neváhaj ma kontaktovať cez kontaktný formulár. Rád ti s výberom pomôžem.

Odporúčané produkty z nášho e-shopu