Benčpres

Správne prevedenie benčpresu je extrémne dôležité. Vyhneš sa tak nepríjemným zraneniam, kvôli ktorým by si možno musel vynechať veľa tréningov. Tu sa naučíš správnu techniku cviku benčpres.

Alternatívne názvy cviku benčpres:

  • benchpress,
  • bench-press,
  • benč,
  • benčpres,
  • tlak na lavici,
  • tlak na vodorovnej lavici,
  • tlak na prsia

 

Benčpres je u väčšiny mužov cvikom číslo 1. Benčpress je tiež jedným zo základných (aj siláckych) cvikov, ktorý sa prioritne zameriava na prsné svaly a následne predné svaly ramena a triceps. Používaný je rovnako pre budovanie ako aj rysovanie svalov.

Alternatívne názvy cviku benčpres:

  • prsia,
  • ramená

Ako správne cvičiť benčpres?

  • Ľahni si na chrbát na lavičku,
  • Uchop činku širšie ramien (cca 10-15cm),
  • Činku zodvihni zo stojanu a pomaly, plynule spúšťaj na prsia,
  • Činkou mier pri spúšťaní k hrudi tesne nad bradavky,

Ako správne cvičiť benčpres - tlaky na prsia s veľkou činkou - 1. pozícia

  • Pohyb hore aj dole kontrolovaný za pomoci prsných svalov a nie rúk,

Ako správne cvičiť benčpres - tlaky na prsia s veľkou činkou - 2. pozícia

  • Po dosiahnutí spodnej polohy nasleduje návrať do východzej pozície.

Ďalšie rady ako cvičiť benčpres:

Smerom dolu sa nadychuj, smerom hore vydychuj.

Pohyb hore aj dole je vykonávaný plynule bez výraznej zmeny rýchlosti.

Nevieš ako jednotlivé techniky a cviky kombinovať v tréningu tak, aby ti sa tvoja postava a kondícia menila? Chceš trénovať systematicky, dosahovať výsledky a tak, aby ťa tréning bavil?

Kompletné tréningové programy pre začiatočníkov vo forme knihy nájdeš v tréningových manuáloch (pre ženy a pre mužov) alebo v členstve (členstvo v POHYBe).

Ak budeš mať otázky, ktorý z programov je pre teba vhodný, neváhaj ma kontaktovať cez kontaktný formulár. Rád ti s výberom pomôžem.

Odporúčané produkty z nášho e-shopu