Ako účinkujú BCAA aminokyseliny?!

BCAA - esenciálne aminokyseliny a ich účinky

Zhrnutie účinkov BCAA aminokyselín (valín, leucín, izoleucín) do dvoch základných kategórií.

Opäť pridávame vyjadrenie odborníka z oblasti športovej výživy a najuznávanejšieho odborníka z oblasti výživy kulturistov. John Parrillo sa vyjadril k užívaniu BCAA aminokyselín nasledovne:

„Zo všetkých suplementov na trhu sú BCAA jedny z najefektívnejších, pretože skutočne priamo ovplyvňujú metabolické procesy, keď sa do tela dostáva viac BCAA, dochádza oveľa menej ku katabolizácií svalového tkaniva v priebehu tréningu. Tieto aminokyseliny tiež napomáhajú udržaniu pozitívnej rovnováhy dusíku a tým nárastu svalovej hmoty.“

Primárne účinky užívania BCAA aminokyselín:

  • Podporujú anabolické procesy v tele, to znamená nárast svalovej hmoty zabezpečený potlačením katabolických procesov. V praxi – výskumy BCAA aminokyselín preukázali, že športovci užívajúci BCAA aminokyseliny netrpia odbúravaním svalovej hmoty ako športovci, ktorý užívali ostatné aminokyseliny. Účinky BCAA aminokyselín sú natoľko efektívne, že sa využívajú pri liečbe niektorých degeneratívnych ochorení ako je rakovina alebo AIDS.
  • Anabolické procesy podporujú zvýšenie produkcie tela, ktoré si na ich základe vytvorí ostatné aminokyseliny;
  • aj napriek stálym kontroverzným tvrdeniam odborníci z oblasti výživy jednoznačne potvrdzujú, že BCAA aminokyseliny podporujú vylučovanie rastového hormónu;
  • efektívne podporujú využitie proteínov v organizme;
  • skracujú a skvalitňujú regeneráciu svalových tkanív.

Mohlo by Vás zaujímať – Proteín je chémia – taká, ako ostatné potraviny

Sekundárne účinky užívania BCAA aminokyselín:

  • anabolické a antikatabolické procesy druhotne zabezpečujú výraznú ochranu svalovej hmoty;
  • prirodzený nárast a skvalitnenie svalovej hmoty podporuje zvýšenie kalorickej potreby, to znamená, efektívnejšie spaľovanie a odbúravanie tukov, „zrýchlenie“ metabolizmu – čo opäť podporuje zvýšenie množstva spálenej energie (vrátane tukov);
  • vplyvom kvalitnejšej regenerácie dochádza k zvyšovaniu výkonnosti vrátane zvýšenia sily;
  • najmä v období rysovania svalstva a prísnej diéty fungujú BCAA aminokyseliny ako zdroj energie a majú schopnosť nahrádzať iné látky, ktoré organizmus potrebuje.

RADA TRÉNERA: Účinky BCAA aminokyselín si môže každý veľmi jednoducho vyskúšať a zhodnotiť efekt svojej investície. Užívajte BCAA aminokyseliny v priebehu 30 dní, pričom nemeňte spôsob tréningu ani stravovania. Pozorujte či sa vaša schopnosť regenerácie a rozvoja zlepšuje.

Autor článku
Ľuboš Gsch
Ľuboš Gsch
Hlavný tréner

AHOJ. Srdečne ťa vítam. Som profesionálny osobný tréner a s Mobilným fitkom pôsobím v Pezinku a v Senci.

Okrem toho som otec dvoch detí, dvoch kníh, minimalistického tréningového plánu na doma (Program P13) a tohto blogu. Mojou úlohou je ukázať ti, že skvelé telo môžeš mať aj TY. A to s radosťou, dobrým pocitom a zábavne. Prevediem ťa procesom tréningu a tiež všetkým potrebným. Výsledky v podobe skvelej postavy, zdravia a kondície dosiahneš efektívne, rýchlo a bezpečne.

Ak ťa zaujíma môj príbeh navštív sekciu Osobný tréner – O mne

Ak ťa zaujímajú moje referencie navštív sekciu Osobný tréner – Naše boje referencie

V prípade otázok ma neváhaj kontaktovať prostredníctvom formulára.

viac o autorovi

Odporúčané produkty z nášho e-shopu