Ako pribrať svalovú hmotu

Naberanie svalov je dôležité rozdeliť medzi kuchyňu a gym

Len veľmi málo ľudí, spravidla tých úspešnejších v budovaní svalovej hmoty, si uvedomuje, že otázka  ako pribrať svalovú hmotu je z väčšej časti založená na vašom stravovaní, až následne na vašom posilňovaní.

Pokúsim sa o veľmi jednoduché a krátke zhrnutie tejto nespočetne veľa krát riešenej témy.

Ako pribrať svalovú hmotu – strava.

Vaše stravovanie s cieľom priberania svalovej hmoty by malo byť založené na týchto základoch:

  • dostatočné množstvo bielkovín v strave – 1,2-3,0g vrátane doplnkov výživy (proteíny), plnohodnotne postačujúca dávka je približne 2g bielkovín na kilogram telesnej hmotnosti;
  • dostatočné množstvo sacharidov v strave – 4-12g vrátane doplnkov výživy (gainery, cukry), plnohodnotne postačuje dávka 7g sacharidov na kilogram telesnej hmotnosti;
  • dostatočné množstov tukov v strave – 1,2-2,5g, plnohodnotne postačuje dávka 2g tuku na kilogram telesnej hmotnosti;
  • užívanie správnych doplnkov výživy;
  • strava by mala byť dostatočne bohatá na vitamíny, minerály, stopové prvky, enzými, fytochemikálie, … toto spektrum dosiahnete najjednoduchšie konzumáciou rozmanitých druhov potravín.

„Strava tvorí 70% vášho snaženia!“

Ako pribrať svalovú hmotu – posilňovanie a to ostatné.

Váš posilňovací tréning by mal byť založený na týchto základoch:

·         Ako predbod podotýkam najdôležitejšie pravidlo, posilňujte s rozumom a utvorte si systém!

  • dodržiavanie striktnej techniky pri vykonávaní cvikov;
  • posilňujte s primeranou záťažou;
  • zameranie sa na veľké svalové partie, prioritne na chrbtové svaly a svaly nôh;
  • pravdepodobne najoptimálnejšie rozmedzie pre nárast svalovej hmoty je 8-12 opakovaní;
  • prestávky medzi sériami sú optimálne 60-90 sekúnd;
  • trénujte tvrdo a pravidelne.

Dbajte na dostatočnú duševnú pohodu, relax a spánok, ktoré sú dôležité pre zotavenie.

„Posilňovanie a to ostatné tvorí 30% vášho snaženia!“

Odporúčané produkty z nášho e-shopu